אחרי הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה, חמאס הודיע היום (שני) על "שלב חדש" בהבנות ההסדרה עם ישראל. הצעדים החדשים כוללים בין היתר תמיכה במשפחות עניות, שיפור בשירותי החשמל והמים, צעדים בתחום הייבוא והייצוא ותוכניות בתחום התעסוקה. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי החל יישום חלק נרחב של ההבנות כ"חלק מהתפקיד הבולט והראוי להערכה של קטאר ביישום ההבנות, ובייחוד מאמציו של השליח מוחמד אל-עמאדי".
הוא ציין כי בין היתר הולכת להיות תמיכה כלכלית במשפחות עניות, שיפור של סוגיות החשמל והמים, בתנועות הייצוא והייבוא ובפרויקטים להעסקת אקדמאים. קאסם סיכם אל דבריו באומרו ששבירת המצור על הרצועה היא מטרה אסטרטגית, ואנחנו נמשיך במאבק עם הכוחות של בני העם שלנו במטרה להשיג אותה. 
במהלך הלילה דווח ברצועה כי הכסף הקטארי הופקד בבנק הדואר ברחוב עומר אל-מוכתאר, והוא צפוי להיות מחולק היום ל-108 אלף משפחות עניות, שיקבלו 100 דולר כל אחת. על פי הדיווחים הפלסטינים, משלחת קטארית בראשות מוחמד אל-עמאדי נמצאת ברצועה ומטפלת בענייני העברת הכספים, כאשר 15 מיליון שקלים יועברו כאמור למשפחות, ו-10 מיליון שקלים נוספים יועברו עבור אספקת חשמל לרצועה.

העברת הכסף הקטארי בוצעה לאחר מספר שבועות של המתנה, ומדובר בפעימה נוספת במשלוחים שגרמו לביקורת עזה בישראל. מוקדם יותר היום דיווחו הפלסטינים כי העיכוב בכניסת הקטארים לרצועת עזה נבע מהמשך השיחות עם הצד הישראלי בנוגע להעברת הכספים וקו החשמל 161.