היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ, ג'ון בולטון, נחת היום (שבת) בישראל לקראת פגישה מיוחדת שתתקיים ביום ראשון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה ידונו השניים בנושאים ביטחוניים אזוריים יחד עם ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון הרוסית. בפגישה יקחו חלק גם בכירים ממערכת הביטחון הישראלית.


לאחר נחיתתו, כתב בולטון בטוויטר: "טוב לחזור לישראל. אני ממתין לפגישה עם רה"מ נתניהו יחד עם עמיתיי מרוסיה וישראל, מאיר בן שבת וניקולאי פטרושוב, על מנת לדון בביטחון האזורי".  
 
במהלך הפסגה, תציג ישראל את עמדותיה באשר למעורבות האיראנית בסוריה ולהתפתחות באזורי המפרץ, ותשמע גם את עמדותיהן של רוסיה וארה"ב, במטרה להגיע להסכמות. 

כזכור, המתיחות במזרח התיכון גברה בחודשיים האחרונים עם החרפת הסנקציות על איראן, שמצידה החליטה להפר את הסכם הגרעין בתגובה לחוסר היכולת של המעצמות האירופאיות להתנגד לסנקציות האמריקניות. 

המל"ט האמריקאי שהופל. צילום: רויטרס

 
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר במהלך הלילה בראיון לרשת NBC כי הוא אינו מעוניין במלחמה נגד איראן, "אך אם היא תתרחש, היא תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם". בתגובה, איראן מסרה היום כי היא תגיב בתקיפות לכל איום של ארה"ב נגדה. 
מוקדם יותר אתמול הסביר הנשיא בציוצים בטוויטר מדוע ביטל את התקיפה האמריקאית נגד מטרות איראניות בתגובה להפלת המל"ט האמריקאי, וטען כי התוכנית המוצעת הייתה לא מידתית, והייתה מסתיימת בהרג של מעל ל-100 איראנים.
טראמפ פתח את סדרת הציוצים בהפניית אצבע מאשימה כלפי קודמו בתפקיד, ברק אובמה, על כך שחתם על הסכם הגרעין, התייחס להטלת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, ועל הנזק הכלכלי שנגרם למדינה וסיפר: "ביום שני האיראנים הפילו מל"ט ששייט מעל המים הבינלאומיים, היינו מוכנים לתקוף שלוש מטרות אתמול בלילה כששאלתי - 'כמה ייהרגו'. '150' ענה לי הגנרל, ו-10 דקות לפני הביצוע ביטלתי את התקיפה". 
"זה לא מידתי מול הפלת מטוס לא מאוייש, ואני לא ממהר", המשיך טראמפ, "הצבא שלנו הוקם מחדש ומוכן לפעולה כשהוא הטוב בעולם. הסנקציות פוגעות באיראן ואתמול הוטלו עוד. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני, לא נגד ארצות הברית ולא נגד העולם", סיים הנשיא את דבריו.