מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, הנמצא בביקור בישראל לרגל הפסגה המשולשת עם היועצים של ארה"ב וישראל, יוצא היום (שלישי) להגנת איראן. לדבריו, כל ניסיון להציג את טהרן כאיום על הביטחון הבינלאומי אינו מקובל וקרא לארצות הברית להפגין איפוק מול איראן.

עוד אמר פטרושב, כי המל"ט האמריקאי שהופל על ידי צבא איראן היה בשטח אווירי איראני, ויש לו מידע על כך ממשרד ההגנה במוסקבה, זאת בניגוד לטענות של ארצות הברית. עוד טען הבכיר הרוסי, כי הראיות לכך שאיראן תקפה את המכליות במצרי הורמוז אינן מספיקות כדי להסיק מסקנות כלשהן לגבי אשמתה של הרפובליקה האסלאמית. "המידע שהוצג אינו מקצועי ובאיכות ירודה", אמר. 
פטרושב התייחס גם לתקיפות הישראליות בסוריה, ואמר כי הן אינן רצויות. דבריו מתקשרים לאמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הפגישה: "ישראל פעלה מאות פעמים כדי למנוע את התבססותה הצבאית של איראן בסוריה בזמן שהיא קוראת בגלוי להשמדתנו ופועלת לשם כך. פעלנו מאות פעמים כדי למנוע מאיראן העברת נשק מתוחכם לחיזבאללה והקמת חזית שנייה בצפון נגד ישראל מרמת הגולן. ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשתמש בשטחן של מדינות שכנות כבסיס למתקפות נגדנו וישראל תגיב בעוצמה לכל מתקפה כזאת".


"אני מבקש להודות לממשלת רוסיה ולנשיא פוטין על שיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל לבניית מנגנון של דה-קונפליקציה שתפקידו להבטיח שבזמן שאנחנו מגינים על עצמנו, אנחנו לא מסכנים כוחות רוסים. אני רוצה להודות לארה"ב ולנשיא טראמפ על הגיבוי החד משמעי שהוא נותן לזכותה של ישראל להגן על עצמה. שלושתנו רוצים לראות יציבות, ביטחון ושלום בסוריה. זהו יעד משותף. יש לנו גם יעד כולל, והוא ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בסוריה. אנחנו חושבים שישנן דרכים להשיג את היעד המשותף הזה שייצור מזרח תיכון יציב יותר או לפחות מזרח תיכון יציב יותר בחלק הזה של האזור. אני מאמין שהשגת היעד שתיארתי זה עתה, הוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה, אלה שנכנסו לסוריה אחרי 2011, תהיה טובה לרוסיה, טובה לארה"ב, טובה לישראל, ואם יורשה לי להוסיף, טובה לסוריה", הוסיף נתניהו. 

היועץ לביטחון לאומי האמריקאי בולטון: "ישראל מבצעת תפקיד מרכזי בשמירה על הביטחון במזרח התיכון. אנו נמצאים ברגע קריטי באזור. בכל המזרח התיכון איראן תומכת בטרור. מחמשת ומעבירה נשק לכל קבוצות מיליציה קיצוניות, ומאיימת על אספקת הדלק הבינלאומית. אנו מחפשים דרך של שלום. הפרובוקציות של איראן על ארה"ב ונכסיה הן רק ראייה לאיום הממשי שאיראן מהווה. הסכם הגרעין לא טוב, וההתנהגות של איראן רק ממחישה עד כמה היא מזלזלת בו". 

עוד הוסיף בולטון: "המפגש הזה מתקיים בזמן קריטי, בעוד איראן והשלוחות שלה יוצרים פרובוקציה. אנו רואים באיראן מקור של תוקפנות שמסייע ומממן ארגוני טרור. הנשיא טראמפ פתח פתח לשיחות, כל מה שהיא צריכה לעשות הוא לצעוד בפתח הדלת".

היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל בן-שבת אמר בפתח הפסגה: "השגת ביטחון ויציבות באזורנו היא מטרה משותפת לכולנו. מייחלים לכך גם מדינות ועמים נוספים במרחב ומחוצה לו. ברם, לא ניתן יהיה להשיגה מבלי לרסן את שאיפותיה ופעולותיה של איראן. אירועי התקופה האחרונה נותנים תוקף נוסף למסקנה זו המחייבת התייחסות בכל מתווה להסדר".