ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי השתתפו הערב (חמישי) בטקס סיום קורס טיס "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר בחצרים. ראש הממשלה נתניהו אמר בדבריו כי "חיל האוויר ממחיש את פלא התקומה של ישראל. מדינה חזקה, מתקדמת, משגשגת, מדינה שלכל אזרח יש חלק בהצלחתה. אין שום חסמים. אנחנו מצדיעים לכל מסיימי מסדר הכנפיים, ובכלל זה לבוגר הקורס - סגן ג' - הטייס הראשון שמצמיחה העדה הדרוזית המופלאה".



בנוסף התייחס נתניהו לטייס הדרוזי הראשון שמסיים את הקורס. "אני מכיר מקרוב את משפחתו של ג', אני מכיר את תרומתה המתמשכת לביטחון מדינתנו. ברכות חמות לך ג', ברכות חמות לכם הנכדים של אריק שרון וארנסט, וברכות חמות לכולכם".



"מכובדיי זה שבוע חשבון לביטחון ישראל. שלשום קיימנו בירושלים מפגש פסגה חסר תקדים. אני אומר לכם, מפגש היסטורי. המפגש הזה היה בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל ושתי מעצמות ענק, ארה"ב ורוסיה. עצם הפסגה המשולשת, עם שתיים ממעצמות העל בעולם, ובייחוד העובדה שהתקיימה כאן בירושלים, משקפת את מעמדנו העולה בזירה הבינלאומית. המעמד הזה הושג בגלל העוצמה הכלכלית, טכנולוגית וצבאית של ישראל, שאנחנו מטפחים בשיטתיות. חלקו של חיל האוויר בעוצמה הזאת הוא גדול, גדול מאוד".



בנוסף דיבר נתניהו על הפסגה המשולשת עם היועצים לביטחון לאומי של רוסיה, ארה"ב וישראל. "בפסגה המשולשת בירושלים הבהרתי שנמשיך לפעול נגד ניסיון ההתבססות של איראן בסוריה, וגם כאן חלקו של חיל האוויר מרכזי. כדי להעריך את גודל השינוי שחל במצבנו הבינלאומי די להסתכל אחורה. אני זוכר היטב את מלחמת ההתשה, לפני 50 שנה. אני וחבריי לסיירת מטכ"ל השתתפנו בה בעשרות פעולות סיכול ותגמול, לעיתים מעבר לגבולותינו. אני זוכר דבר נוסף. אני זוכר שעל גדות תעלת סואץ, טייסינו נלחמו בטייסים רוסים. אני זוכר כיצד הרוסים ירו לעבר מטוסינו. היום, במהלך למעלה מתריסר פגישות עם הנשיא פוטין, הבאנו לתיאום הדוק בין חילות האוויר של ישראל ורוסיה. וכדי למנוע תאונות והתנגשויות מיותרות, הקמנו קו חם בין חיל האוויר של ישראל לחיל האוויר הרוסי. זה משרת את המטרה הזו".



"מעת לעת צריך למנוע תקלות, גם בזה אנחנו מטפלים. לאחת הפגישות במוסקבה הבאתי את מפקד חיל האוויר לשעבר, אמיר אשל, כדי לתקן דברים שצריך לתקן. זה הבדל עצום ביחס למה שהיה בעבר, שינוי דרמטי במעמדה של ישראל ואני גאה שאנחנו מובילים אותו. אנחנו מברכים על היחסים הטובים עם רוסיה, אך כמובן ברור שהברית המדינית הצבאית הכלכלית הערכית החשובה ביותר שלנו, שאין שני לה, היא הברית עם ארה"ב".



|חיל האוויר הוא המרכיב הראשון ביצירת עומק אסטרטגי למדינת ישראל. בהגנה, בהרתעה ובהתקפה. העובדה שאנחנו יכולים להמריא מבסיסי צה"ל למרחבי המזרח התיכון ואף מעבר לו מבטיחה שאויבינו יידעו תמיד שהזרוע הארוכה שלנו תגיע אליהם. המשפט ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה מקבל במקרה שלכם משמעות מדויקת. יידע כל מי שמבקש לתקוף אותנו - שאנחנו נחושים להעביר את ההתקפה לשטחו, ולגבות ממנו את מלוא המחיר במהלומות מוחצות".



"בתחילת השבוע סיירתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, בבקעת הירדן. טסנו במסוק של חיל האוויר מירושלים לבקעה. זה לקח בערך שש דקות מהמראה לנחיתה. בולטון נדהם. הוא נדהם מהמרחק המזערי. כל העומק האסטרטגי של מדינת ישראל הוא בערך מחצית מהרדיוס של כביש הטבעת שסובב את וושינגטון. אין לנו יותר מדי מרחבים, אין לנו יותר מדי מרחבים שמפרידים בין גבולות המדינה לבין האזורים המיושבים בצפיפות בטוחה. מכאן מתבקשות שתי מסקנות: הראשונה היא שהשליטה הביטחונית בשטח ממערב לירדן תמיד תהיה בידינו. לעולם, לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ולא נמסור את השליטה לגורם זר. יש מי שאומר שאם לא נמסור את בקעת הירדן לא יהיה שלום, ואני אומר - אם נמסור את בקעת הירדן, נבטיח שתהיה מלחמה. לא נעשה זאת".



כוכבי: "האויב הפך מחוליות טרור לצבא מאורגן"



הרמטכ"ל כוכבי אמר בדבריו: "מעשור לעשור גדל היקף המשימות של החיל וגברה המורכבות. ההגנה מפני מטוסים תוקפים הלכה והשתכללה ויצקה תוכן ממשי למושג עליונות אווירית. משימות האיסוף הבודדות התרבו ונהיו למערכת מודיעינית ענפה, המופעלת מדי יום בכל רחבי המזה"ת".

‏"לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי. גם האויב השתנה, וברצועת עזה ובלבנון באופן מיוחד. הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן בפלוגות, גדודים וחטיבות, והוא מחזיק בטילים ורקטות שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. זהו הביטוי המובהק ביותר להיותו צבא טרור - גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים, וגם נוקט בטרור תוך שהוא מתעלם מדין בינ"ל, מוסר וערכים. זהו מצב שאסור לאפשר! לא אנחנו ולא הקהילה הבינ"ל"