מקורות פלסטינים אישרו בשיחה עם "מעריב" כי לפחות איש עסקים פלסטיני אחד נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית היום (שבת) לפנות בוקר, בשל השתתפותו בוועידה הכלכלית בבחריין. על פי המקורות, מדובר באיש העסקים מחברון סאלח אבו מיאלה, שנעצר הלילה עם שובו לביתו בחברון. 

על פי המקורות, מנגנוני הביטחון ניסו לעצור גם את אשרף גאנם, איש עסקים שנחשד "בתקיפת איש מנגנוני הביטחון לפני שנה", אך הוא הצליח לברוח ולהגיע לישראל. כוחות הביטחון הפלסטיניים החרימו את מצלמות האבטחה והמסמכים בביתו – ועזבו את המקום.


 
 

אבו מיאלה הוא אחד מבין עשרה פלסטינים ששמותיהם פורסמו ברשתות החברתיות כמי שהשתתפו ב"סדנת הבגידה", כלשונם, ונמתחה עליהם ביקורת נוקבת כולל הכינוי "בוגדים" ו"משתפי פעולה עם הכיבוש", אחד מהם הוכרז כמנודה על ידי משפחתו ואילו אחר כונה "מוכר אדמות ליהודים". 
הביקורת נמתחה על רקע הקונצנזוס הפלסטיני, החל מיו"ר הרשות אבו מאזן ועד לפלגים הקטנים ביותר, לפיו מחרימים את סדנת מנאמה. על פי המקורות, העילה למעצרם של אנשי העסקים, כמו גם יתר המשתתפים בסדנה שתלוי ועומד נגדם צו מעצר, היא עבירות מס.
המקורות מסרו, כי רוב אנשי העסקים הפלסטינים מחזיקים גם תעודת זהות ישראלית, ויכול להיות שהם כבר נמצאים בישראל, במטרה למנוע את מעצרם.