צילומי לוויין חדשים שפורסמו היום (ראשון) מראים כי הושלמה פריסת מערכת ה-S-300 על אדמת סוריה. בצילומים של חברת ISI הישראלית נראה המשגר הרביעי שנפרס לצד המשגרים האחרים ושני מכ"מים, ליד העיר מסייף במחוז חמאת שבמערב המדינה. למעשה מדובר בהשלמה של הפריסה הזקיפה של המשגר הרביעי בנוסף לסלילת כביש לאתר מבסיס סמוך. עד כה היו שלושה משגרים באתר.

בחודש פברואר פורסם צילום לוויין מודיעיני שצולם על ידי החברה, שהצביע על פריסת הסוללה השלישית של המערכת על אדמת סוריה. מהחברה עצמה נמסר אז כי "יתכן שזקפת המשגרים הנה עוד ביטוי למתיחות בזירה הסורית כיום. כמו כן, אם אכן מדובר בפעם הראשונה שמשגרים אלה מוזקפים (ולא רק בפעם ראשונה שהם נתפסים בעדשת מצלמת הלוויין), הדבר ככל הנראה מסמל התקדמות בתהליך המבצוע של הסוללה". זוהי אינה הפעם הראשונה שחברת ImageSat Internationalׁׁ) ISI) חושפת את ההתקדמות הרוסית והסורית.

לא רואים את תמונת הלוויין? לחצו כאן לצפייה באתר המותאם   
 

מדובר במערכת אשר נחשבת לאחת מהמתקדמות בעולם מבחינה הגנתית, וכבר עבדה מספר פעמים ברוסיה, כשבעבר אף יוחסו לה הפלת טילים ישראליים. מדובר בעוד שלב קריטי לקראת מסירת המערכת לידיים מקומיות סוריות, כאשר כבר כאשר הודיעו הרוסים על העברת הסוללות, הם ניסו להכשיר את צבא סוריה לשימוש בהן.  



כזכור, מוסקבה הודיעה על העברת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לאחר שמטוס ביון רוסי הופל על ידי צבא סוריה, במהלך תקיפה ישראלית בלטקייה בספטמבר 2018. משרד ההגנה הרוסי טען אז כי מטוסי חיל האוויר "התחבאו" מאחורי המטוס הרוסי והובילו בכך להפלתו ולמותם של 15 אנשי צבא רוסים על סיפונו.