שוב תקיפה בסוריה: התקשורת הסורית מדווחת כי חיל האוויר תקף הלילה (שני) מטרות באזור דמשק ובאזור חומס, וטוענת כי כתוצאה מהתקיפה ארבעה בני אדם - בהם תינוק בן מספר חודשים - נהרגו ויותר מ-20 בני אדם נפצעו. על פי התקשורת הסורית, מדובר בתקיפה נרחבת, שכללה לפחות ארבע מטרות, ומערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו חלק מהטילים, שנורו - לטענת הסורים, ממטוסים שחגו מעל ללבנון. בישראל סירבו להגיב לדיווחים.



במקביל טורקיה דיווחה כי חפץ זר, ככל הנראה טיל, התרסק בקפריסין הצפונית. אם אכן מדובר בטיל, ההערכות הן כי מדובר בטיל שנורה על ידי מערכות ההגנה האווירית של סוריה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה היו 16 הרוגים בתקיפות, בהם עשרה חברי מיליציות זרות





מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, ובעיקר מאז 2015, עם כניסת הכוחות האיראניים לזירת הלחימה, קפה ישראל מספר פעמים בסוריה כאשר לעיתים היא נוטלת אחריות על התקיפות, ולעיתים לא, ורוב התקיפות מופנות כלפי כוחות איראניים במדינה, מיליציות הכפופות לטהרן או משלוחי נשק המיועדים לארגון חיזבאללה.

התקשורת הסורית דיווחה על תקיפות רבות שיוחסו לישראל במדינה, כאשר במקרים רבים ניסתה התקשורת הסורית להמעיט במידת הנזק שנגרם למטרות, ולטעון כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הצליחו לסכל פגיעה במטרות שהותקפו, אך צילומי לוויין שפורסמו חשפו פעמים רבות נזק נרחב ומדוייק למבנים ומערכות נשק. גם דיווחים של גורמים לא רשמיים במדינה מדווחים פעמים רבות על כמות נפגעים גבוהה יותר משמדווחות הסוכנויות הרשמיות בסוריה. עם זאת, דיווח על פגיעות באזרחים נחשבות לנדירות.


 
רק בחודש שעבר דיווחו בסוריה על שלוש תקיפות שיוחסו לישראל בהפרש של 24 שעות בלבד. התקיפה הראשונה, על פי הדיווחים בסוריה, כוונה נגד בסיסים איראניים באזור דמשק, והשנייה בוצעה בבסיס חיל האוויר T4, ממנו פועל מערך הכתב"מים האיראני בסוריה. בדיווחים בסוריה נמסר כי בתקיפה בבסיס T4 נהרגו חמישה חיילים ונפגע מחסן תחמושת.

התקיפה השלישית התרחשה באמצע החודש, באזור תל אל חרה, במחוז דרעא שבדרום המדינה, הצופה לעבר רמת הגולן. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה אמצעים טכנולוגיים לשיבוש מערכות מכ"מ במהלך התקיפה. על פי הדיווח הסורי, מערכות ההגנה האווירית במדינה הצליחו להפיל מספר טילים ששוגרו במהלך התקיפה, אך מספר טילים פגעו במטרות וגרמו לנזק לציוד במקום.