שב"כ חשף לאחרונה רצף ניסיונות הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה להקים תשתיות טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועי תופת חמורים בישראל, כאשר במסגרת זו נעצר מומחה חבלה שהוחדר לישראל בכיסוי הומניטרי על מנת לייצר מטענים שישמשו לפיגוע תופת, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.
פאדי אבו אלסבח, תושב נציראת שברצועת עזה, הוכשר כמומחה חבלה על ידי חמאס ונעצר בטייבה על ידי שב"כ והמשטרה ב-18 במאי לאחר שניצל היתר הומינטרי.
אבו אלסבח בן ה-35 גויס ביולי 2018 לזרוע הצבאית של חמאס, לטובת הקמת מעבדה וייצור מטעני חבלה באמצעותם יבוצעו פיגועי תופת קשים שמטרתם הרג ישראלים. פאדי עבר אימונים צבאיים אינטנסיביים שהכשירו אותו לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה, וכן תודרך כיצד לעמוד בתחקור במעבר ארז ובחקירת השב"כ והונחה להכחיש היכרותו עם מגייסיו ומאמניו ברצועה.


הוא גויס על ידי אשרף סבאח, פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, אשר השתחרר מהכלא בישראל בשנת 2015, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועי מטען כנגד כוחות צה"ל בגבול הרצועה ותכנון פיגועים נוספים.

פגישות חשאיות בבית המחבל ששוחרר בעסקת שליט
מהחקירה בשב"כ ובמשטרה עלה כי במהלך יולי 2018, פנה אליו לראשונה אשרף סבאח לאחר ששמע כי מצוי בתהליך לקבלת היתר הומניטרי לטיפול רפואי באזור יהודה ושומרון. מטרת הפנייה לפאדי הייתה לנצל את היתר הכניסה לטובת קידום פעילות טרור. 

במהלך החודשים יולי-ספטמבר 2018, נפגש אבו אלסבח באופן חשאי עם פעילי "עז אלדין אלקאסם" אשר ערכו לו הכשרות בתחום החבלה לטובת הקמת מעבדת חבלה, ייצור מטענים והעברת הידע לפעילים נוספים באיו"ש. הפגישות החשאיות התקיימו בביתו של מצעב השלמון, פעיל גדודי עז אלדין אלקאסם, שגורש לעזה ב"עסקת שליט", ובנוכחות אשרף סבאח, ואחיו חסן סבאח, פעילי חמאס המעורבים באכוונת פעילות טרור.
עוד עלה מהחקירה כי טרם יציאתו לטיפול רפואי, קיבל פאדי מאשרף מעיל ובתוכו פיסת בד מוסלקת שעליה רשומות מילות קוד לצורך תקשורת מוצפנת בין הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה לבין המגוייסים באיו"ש, לטובת תכנון וביצוע פיגועים כנגד מטרות ישראליות.
את המעיל ובו פיסת הבד המוסלקת התבקש פאדי להעביר כבר בכניסתו במעבר ארז בחודש ספטמבר 2018 לטובת קבלת טיפול רפואי בירדן, אולם לא הצליח במימוש משימה זו.

הרופאה שסייעה בזיוף המסמכים
 
לטובת כניסתו הנוכחית, פנה פאדי לרופאה בעזה ושילם לה כדי שתזייף בעבורו מסמכים רפואיים שיעידו כי אינו יכול לקבל טיפול ראוי לפציעתו ברצועה, וזאת על מנת להבטיח שיקבל אישור לטיפול בישראל. עם קבלת האישורים, עבר פאדי מבדקים ואימונים בהכנת חומרי נפץ על מנת לוודא כי מיומן דיו לצורך הדרכת הפעילים באיו"ש.
 
דף ההנחיות המוסלק. צילום: תקשורת שב"כ
דף ההנחיות המוסלק. צילום: תקשורת שב"כ

ב-15 במאי 2019 הוא הגיע למעבר ארז כשבידו התיק ובו המעיל שקיבל ובו מוסלקת פיסת הבד עליה רשומות מילות הקוד לצורך ההתקשרות המוצפנת. פאדי ניצל את ההיתר ההומניטרי שקיבל מישראל לשם כניסתו לטובת טיפול רפואי בחברון אך בפועל לא הגיע לבית החולים אלא חבר לגורמים בחברון לטובת קידום פעילות טרור ומימוש משימותיו.

ב-18 במאי, כאמור, הוא נעצר עם שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) נוספים מהרצועה אשר הוחשדו כמי שמסייעים או מודעים לפעילותו. בסופו של דבר הוזם החשד בעניינם והם שוחררו. בתום החקירה של פאדי הוגש נגדו כתב אישום חמור לבית המשפט הצבאי ביהודה.