מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה היום (שישי) על חזרת מערכי ה״קרנף״ וה״ראם״ לטיסות אימונים החל מיום ראשון הקרוב, בהמשך למסקנות ועדת החקירה להתדרדרות מטוס הקרנף בינואר השנה. מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה התקבלה בהמלצת ראש להק הציוד, תת-אלוף שמעון צנציפר, ולאחר תהליך משותף של חיל האוויר והתעשייה האווירית בשבועיים האחרונים במסגרתם תוקנו הליקויים המיידיים וגובשה תוכנית להמשך שיפור ברמת האחזקה ובתהליכי הבטחת האיכות".
בצבא הסבירו כי "תיקון הליקויים נבדק אתמול במסגרת ביקורת של להק הציוד של חיל האוויר למערך האחזקה של התעשייה האווירית בבסיס חיל האוויר בנבטים שהצביעה על שיפור באיכות ומקצועיות התהליכים ברמת האחזקה, ובסיכומה הוחלט על תוכנית ארוכת טווח להמשך טיפול ברמת האחזקה כפי שסיכם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לאור ועדת החקירה. עוד נמסר: "כאמור, הביקורת עברה בהצלחה ועלה כי הליקויים שהביאו לתאונה תוקנו. חיל האוויר ימשיך בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית המהווה מרכיב מרכזי ביכולות המבצעיות של החיל".
כזכור, בינואר האחרון התרחשה תקרית חריגה בבסיס חיל האוויר בדרום. מטוס "קרנף" (הרקולס) התדרדר למרחק של מאה מטרים במהלך הרצת מנועים ונפל לתעלה סמוכה ונעצר. שני אזרחים שתפעלו את הליך הבדיקה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. האירוע מתוחקר. הרצת מנועים היא הליך שמבוצע כל שבוע למטוס על ידיד אנשי התעשייה האווירית ולא על ידי אנשי חיל האוויר. במקרה הזה היו ארבעה עובדים, ושניים מהם נפצעו קל מאוד. במהלך הבדיקה נבחנים גם בלמי המטוס.