חודשיים לאחר הפגיעה: רבקה ג'מיל, שנחבלה בעת שנסה מרקטות ששוגרו לאשקלון במהלך סבב לחימה ברצועת עזה בחודש מאי האחרון הלכה לעולמה, כך הודיע היום (ראשון) בית החולים ברזילי בעיר. על פי הודעת בית החולים במהלך אישפוזה של ג'מיל, בת 89, ג'מיל נפלה בעת שנסה מאזעקות שנשמעו בעיר, נפלה ונחבלה בגבה, ובמהלך תקופת אישפוזה בבית החולים צצו לה בעיות רפואיות נוספות, שהובילו להתדרדרות במצבה - ולבסוף למותה. רבקה הותירה אחריה חמישה ילדים ונכדים, והלווייתה תיערך היום בשעה 18:00 בעיר.



לאחר הודעת בית החולים, עיריית אשקלון הביעה את צערה על מותה של ג'מיל וראש העירייה, תומר גלאם, מסר את תנחומיו למשפחה: "מילים לא יוכלו לתאר את גודל האובדן ואת הצער שנפל על המשפחה היקרה. לצערי, רבקה היא קורבן נוסף של המציאות הביטחונית הקשה שאנחנו מתמודדים איתה, גם עם תום האזעקות, וכולי תקווה שהיא תהיה גם הקורבן האחרון. תנחומיי מקרב לב למשפחה, שלא תדעו עוד צער". 


פגיעת רקטה באשקלון, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
פגיעת רקטה באשקלון, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

 

כזכור, במהלך חודש מאי האחרון אירעו מספר עימותים קצרים בין ישאל לחמאס ברצועת עזה, במהלכם שיגר ארגון הטרור מאות רקטות לעבר ערי ישראל. אמנם רוב הרקטות ששוגרו לישראל ייורטו על ידי מערכת כיפת ברז, מספר רקטות חדרו את ההגנה הישראלית ופגעו בבתים בישראל וגרמו למספר פגיעות בנפש ולמאות פצועים ברמות פגיעה שונות.

בתגובה לשיגורים אלו, צה"ל תקף מבני ביטחון וממשל רבים ברצועת עזה, אך בסיומם של כל אותם הסבבים הגיעו ישראל וארגון החמאס להבנות להפסקת אש, שכללו הקלות על המצור על רצועת עזה, הגדלת שטחי הדיג, הכנסת כספים מקטאר וסולר, ואף השבת ספינות דיג שהוחרמו. בתמורה לכך, חמאס התחייב להפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף רצועת עזה וצמצום ההפגנות על הגדר.