נמשכת המתיחות בין המערב לאיראן: לאחר שורה של מעשים מצד המשטר האיראני שנועדו לערער את מעמדו של הסכם הגרעין, והתבטאויות מבקרות ונוזפות מהמערב הממשיך להטיל סנקציות על הרפובליקה האיראנית, הלילה (שני) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר כי: "מוטב לאיראן להיזהר", וחזר שוב על התחייבותו הקודמת כי "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".
את הדברים אמר הנשיא האמריקאי לכתבים כאשר נחת חזרה בבירה וושינגטון לאחר שעזב את מוריסטאון ניו ג'רזי, כמה שעות לאחר הודעתה של טהרן כי בקרוב תאיץ את העשרת האורניום שלה מעל הגבול המותר עליו הוסכם בהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015.
עוד מתח טראפ ביקורת על השגריר הבריטי לארצות הברית, קים דארוץ', כשאמר שהוא "לא שירת את הממלכה המאוחדת באופן מיטבי", בתגובה, כאמור, לביקורת שנמתחה מצידו של השגריר על מדיניות ממשלו של טראמפ במספר אירועים ביטחוניים מסווגים.

מאיים לסגת עוד מהסכם הגרעין - חסן רוחאני. צילום: רויטרס


כזכור, איראן הודיעה על כוונתה להתחיל את העשרת האורניום לרמה של 5% ובכך להפר את הסכם הגרעין שלא מתיר לה להעשיר אורניום מעל לרמה של 3.67%. ההודעה האיראנית הרשמית צפויה להימסר במסיבת עיתונאים שיקיים באס אראקצ'י, הנציג האיראני למשא ומתן על תוכנית הגרעין, שיודיע על עוד נסיגות שונות מצידה של הרפובליקה האסלאמית מהמחויבויות שלה בהסכם הגרעין. 

כמו כן, נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר נשיא איראן חסן רוחני לפנות בוקר יום ראשון כי אם הסכם הגרעין ימשיך להתערער - הדבר יגרור השלכות מסוכנות. בשיחה בין השניים, אמר מקרון כי יעשה מאמצים להשיב את הצדדים לשולחן המו"מ כבר בשבוע הקרוב.