צה"ל פרסם אמש את התחקיר על פעולת הכוח המיוחד בחאן יונס שהשתבשה והובילה למותו של סא"ל מ'. הבוקר (שני) סיפר השר לשעבר וחבר הקבינט, נפתלי בנט, על משמעות האירוע והשכלותיו, כאשר הוא אף מכיר חלק מהחיילים שהיו מעורבים בתקרית. "מדובר באחד האירועים המורכבים והקשים אי פעם של פעולות יחידות מיוחדות בישראל", אמר בנט בראיון לגל"צ, "האירוע הספציפי הזה הוא כמעט חסר תקדים והתפקוד של הלוחמים היה מעולה. נמנע אסון שאני לא יכול לתאר ושמח שעשו תחקיר אמיתי ביחידה ומה שצריך לתקן כבר יושם".



"אין תעודת ביטוח בפעולות מעין אלה שמתכוננים אליהן תקופה ארוכה", הבהיר בנט, "זה טבעי שמעת לעת יש תקלות אבל החוכמה היא ליישם ולהתקדם קדימה. מה שאני במיוחד רוצה לציין זה את הגבורה. לא הייתה פה סיטואציה רגילה, אומץ הלב וקור הרוח של כלל החיילים והמפקדים הם מהנדירים שנחשפתי אליהם אי פעם. לא רק מגיע להם צל"שים ברמה הכי גבוהה אלא גם תודה מכל עם ישראל".



בנוגע לסא"ל מ' אמר בנט כי "מדובר על בחור נדיר. זכינו במדינה שלנו לאדם כמוהו. איבדנו אותו אבל הנפילה שלו הייתה חלק מלחץ את עצמנו מאחד המצבים הקשים ביותר. פעולות כאלה הם כמו שעון שוויצרי מורכב ומספיק קפיץ אחד שלא מתפקד כדי שהכל ייהרס. היה פה חוסר מזל אבל השאלה היא איך מתפקדים. באף סרט הווליוודי לא היה אפשר לכתוב תסריט כזה. נמנע פה קטסטרופה ברמה לאומית במידה והיו נופלים בשבי"