בחמאס "חגגו" היום (שני) בעקבות פרסום תחקיר צה"ל על פעולת היחידה המיוחדת של צה"ל בחאן יונס בנובמבר, שהסתבכה ובמהלכה נהרג סא"ל מ' מאש כוחותינו. "התחקיר מצביע על עוצמת הניצחון של ההתנגדות והכישלון הצורב של המודיעין של הכיבוש", אמר בכיר חמאס מושיר אל-מסרי. הוא הוסיף: "המבצע הזה הוא סימן היכר בניהול המאבק מול האויב, שמנציח את המשוואה שאדמת עזה אסורה על הציונים".
 
כלי התקשורת הפלסטינים הדגישו את ממצאי התחקיר שהתפרסם אתמול בערב והבליטו את העובדה שמי שפיקד על המבצע היה הרמטכ"ל לשעבר וראש השב"כ, "דבר שמצביע על עוצמת הכישלון", כדבריהם. הפלסטינים, בעיקר כלי התקשורת המזוהים עם חמאס, שבו ופרסמו את התמונות של הלוחמים שלקחו חלק במבצע.

יצוין, כי פרסום תמונות אלה בארץ נאסר על ידי הצנזורה, שאף פנתה בצעד חסר תקדים בזמנו לציבור, לא לשתף פעולה עם חמאס. בתקשורת הזכירו עוד כי בתחקיר הישראלי נעלמו מספר "עובדות שנחשפו על ידי אנשי חמאס". בין היתר ציינו כי "הכוח נחשף לאחר שנכנס לעיירה עבסאן הקטנה, שם כולם מכירים את כולם, ולכן חשדו בהם".

כזכור, ההיתקלות וחשיפת הכוח המיוחד בחאן, במהלכם נהרג סגן אלוף מ' ונפצע קצין נוסף, התרחשו לפני כשמונה חודשים. אמש צה"ל פרסם את תחקיר התקרית, לאחר שהוצג גם למשפחות, וממנו עולה אנשי חמאס לא הספיקו לפתוח באש, וכי הפצועים וההרוג באירוע נפגעו מאש כוחותינו. סא"ל מ', כך עולה מהתחקיר, נהרג מהירי שביצע סא"ל א', חבר נוסף בכוח, עת שפתח באש וחיסל מספר אנשי חמאס.
 
מהתחקיר עולה כי במשך 45 דקות מורטות עצבים שבהם תוחקרו אנשי הכוח, לאחר שנעצרו לתשאול שני, הלוחמים עשו כל מאמץ לשמור על סיפור הכיסוי. ההבנה של הלוחמים בשטח הייתה כי חייבים לפעול, ובנקודה הזו אחד הקצינים הצליח לשלוף אקדח ולירות בשלושת אנשי חמאס, אך לרוע המזל פגע גם בסגן אלוף מ' שעמד מאחורי השלושה. במקביל, הסתער הקצין על שני אנשי חמאס נוספים, שהחזיקו למעשה בלוחם אחר בצוות, והצליח לחלץ אותו, אך קצין נוסף בכוח נפגע מאש הלוחם. 
 
לאחר האירוע התקבלו שתי החלטות נוספות בשטח שבצה"ל מגבים אותן באופן מלא: בחירה בחילוץ מוסק והשמדת הרכבים מהאוויר, זאת במקום לצאת עם הרכבים עצמם. בצה"ל סבורים כי פעולת חיל האוויר בשטח הייתה טובה מאוד, וכי החילוץ התבצע בצורה טובה, כאשר לאחר הפינוי תקף חיל האוויר את שני הרכבים.
 
לצד הלוחמים בשטח שפעלו בגבורה רבה, קור רוח יוצא דופן ובמקצועיות גבוהה מאוד, התחקיר מעלה גם שרשרת של בעיות וכשלים, שבין השאר הייתה להם משמעות בחשיפת הכיסוי של הלוחמים בשטח. עד האירוע הדרמטי שהתפתח עם החשיפה של הכוח, אותו כוח נעצר לתשאול זמן קצר יותר.