הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שישי) בתכנית של ניסים משעל ב-103FM למתיחות בין איראן לארה"ב ובריטניה, ולניסיון חטיפת מכלית הנפט הבריטית באזור מצרי הורמוז.  



"אין מי שירסן אותם", קבע יחזקאלי, שהוסיף: "תראה את ההצהרות של מדינה שנמצאת תחת סנקציות, ארה"ב איימה שהיא תגיב, אבל בסופו של דבר כל הצעדים של המערב לא עובדים עליה. להפך, הם מגבירים את התוקפנות שלהם. לא מזמן ספינה בריטית ספגה התגרות כשספינות של משמרות המהפכה התקרבו אליה. ובתהליך הזה קורים שני דברים: איראן נחנקת כלכלית - הסנקציות פוגעות בשלטון, מבני העם לא אכפת להם. בהמשך, הם ממשיכים להעשיר אורניום ולא לחשבן להסכם הגרעין שגם אירופה חתומה עליו, כי רק ארה"ב יצאה ממנו. את כל זה הם עושים כדי להחזיר את הגלגל לאחור, ודרך ההתגרויות הללו הם חושבים שהמערב יישב איתם למשא ומתן". 



האיראנים ימשיכו להתגרות עד שארה"ב תשב איתם למו"מ?
בוודאי. האיראנים ימשיכו, והם ימשיכו באותה שיטה פסיכולוגית שבכל פעם שספינה מהמערב תעבור ליד שטחם, הם יהיו בחשש שהאיראנים יעשו להם משהו".  
 
באיראן לא חוששים מעימות? הרי זה יכול לצאת משליטה.
"כן, אבל בסופו של דבר זו מדינה שהיא אינה מעצמה ולא יכולה לעשות כלום לארה"ב. עדיין לחלש יש את היכולת להוביל את החזק באף, כי החלש מגיע עם תאוריה מזרחית שאומרת: 'אני אהיה פחות אחראי, יהיה פה מבוגר אחראי'. זה גם מה שקורה לנו בעזה. איראן סומכת על המבוגר האחראי האמריקאי ורוצים למתוח את החבל שיכול להגיע לנקודת התלקחות. מי שיגיד 'אני עוצר, אני נזהר' תהיה ארה"ב. המערב לא רוצה עימות. אבל אם זה תלוי באיראן זה יקרה".

גובה הלהבות יעלה.
"אם המערב ייגרר לזה תהיה תגובה מערבית, איראן ימשיכו את ההתגרות עד לרגע שיתחיל לזרום כסף לשלטון האייתוללות. אני לא רואה כאן יציאה משליטה כל עוד זה תלוי במערב". 
 
בהתייחס לאפשרות שישראל תהיה מעורבת בעימות בין איראן למעצמות, אמר יחזקאלי: "ישראל בצד משני ופגיע. יש לנו גבול עם האיראנים בלבנון ובסוריה. אנחנו נהיה אלה שיכולים לחטוף מעימות כזה. זה לא רחוק מאיתנו. בעימות של איראן מול ארה"ב ישראל תהיה יעד, הם מצהירים על כך. ישראל היא חלק מהעימות וחלק מהמטרות האיראניות".