סוף השבוע מתוח בדרום: התושבים עוד לא הספיקו להתאושש מאירועי אמש, שכללו שתי נפילות בשטחי העוטף, ואזעקת שווא נשמעה היום (שבת) במספר קיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא.
בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית דווח כי המשלחת הביטחונית המצרית עזבה את רצועת עזה לרמאללה. המשלחת שהגיעה ביום שישי בצהריים לרצועה, כשבראשה עומד איימן בדיע, וחברים בה אחמד עבד אל-חאלק האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי. הם נועדו עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ראש חמאס ברצועה יחיא סינוואר, וחברי הלשכה המדינית חליל אל-חיה וראוחי מושתהא.

ראשי חמאס הבהירו, כי "ישראל יודעת שרק הסרת המצור מעל לרצועה - תביל לרגיעה ארוכת טווח". נוכחותם מנעה כנראה את התגובה של צה"ל על ירי שתי הרקטות אמש.
כזכור, על רקע המתיחות סביב הריגת פעיל חמאס אתמול על ידי כוחות צה"ל בגדר הרצועה, אזעקת צבע אדום הופעלה אתמול בערב בקיבוץ ניר יצחק ובקיבוץ סופה במועצה האזורית אשכול בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנחת בשטח פתוח. מאוחר יותר צה"ל מסר כי זוהה שיגור נוסף לחוף אשקלון, אך אזעקה לא הופעלה התרעה ביישובים מכיוון שלא נשקפה להם סכנה. 

אלפי פלסטינים התאספו בגדר המערכת והתעמתו עם כוחות צה"ל, עימותים שבמהלכם נזרקו מטענים לעבר החיילים ונאירעו ניסיונות לחציית גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 55 נפגעים בעימותים, בהם אחד קשה. בתוך כך, צה"ל הגביר את פריסת מערך כיפת ברזל.