ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, שהתקיים בהר הרצל. הוא אמר במהלך נאומו כי "במבצע 'מגן צפוני' ניטרלו את מנהרות הטרור שחיזבאללה חפר במשך שנים לשטחנו. אינני רוצה להרחיב כאן על פעולות אחרות שאנו עושים. ההפתעה תגיע במועדה. איננו ששים אלי מלחמה, אבל אם זאת תכפה עלינו אנחנו נכה באויבינו מכה ניצחת". 
נתניהו התייחס לאתגרים השונים באזור: "אנחנו פועלים ללא הרף לסכל את מאמציה של איראן להזרים כספים ונשק לחיזבאללה. ברור לכולכם שבלעדי צינור החמצן האיראני, החיזבאללה לא יוכל להתקיים זמן רב". לדבריו, ברגע שתוציא את הפיגומים האיראניים ממנו הוא יקרוס. "המאבק נגד התוקפנות האיראנית הוא לא רק שלנו, הוא צריך להיות מאבק של העולם כולו", הסביר ראש הממשלה, "היום שוב ראינו את התוקפנות הזאת באה לידי ביטוי במי המפרץ הפרסי, אני רוצה להזכיר לכם שבמשך שנים ארוכות עמדנו לבד מול תוקפנותה של איראן".
לדבריו, הגיע הזמן שהעולם הנאור כולו יבין את חומרת הסכנה של איראן וחיזבאללה. "הגיע הזמן שהעולם כולו יתייצב נגדם", אמר נתניהו, "לצערי זה עדיין לא קורה במידה המספקת, וכבר אמרתי שאפילו אם נצטרך לעמוד לבדנו מול איראן וגרורותיה - נעשה זאת. כך אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע התבססות של כוחות איראניים שם. לא נאפשר לבנון שנייה בסוריה". הוא ציין כי "העיקרון שמנחה את הממשלה הוא פשוט - הקם להורגך השכם למנוע את התחמשותו. בייחוד את התחמשותו בנשק מתקדם ושובר שוויון".

"ביחס לאתגר הטילים בלבנון אני מבקש להבהיר עיקרון נוסף חשוב מאוד בעיני, שהרמטכ״ל גם הוא הדגיש אותו לאחרונה, לא ניתן שום חסינות למי שיירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורים צפופי אוכלוסייה", הסביר, "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע, אבל לא ניתן חסינות למשגרי הטילים ומשלחיהם - לא בלבנון, לא בעזה, לא בשום מקום". הוא ציין כי "ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות הצבאית של חיזבאללה בשטחה. גם היא תישא  באחריות לתוקפנות הזאת". נתניהו סיכם: "מול אמירות הרהב של נסראללה שבוודאי שמעתם אותם בימים האחרונים, אומר רק זאת - אם נאלץ לצאת למלחמה נוספת נפעל בעוצמה כבירה ונבטיח את ניצחוננו".