חיזבאללה החל לפרוס כוחות בלבנון ובסוריה בסמוך לגבול עם ישראל, כך דווח היום (שבת) באתר ה"דיילי ביסט" האמריקאי, וזאת לאחר שמספר מפקדים בארגון הטרור התראיינו לאתר וטענו כי הארגון נפגע באופן ישיר מהסנקציות הכלכליות שהטילה ארצות הברית על איראן ולכן הוא מתכוון לנקוט בפעולה עוינת נגד ישראל במידה ואיראן תחליט שהגיע הזמן לכך.



אחד המפקדים ציין כי ישנה אפשרות שתפרוץ  מלחמה בין חיזבאללה לישראל, כזו "שלא תהיה דומה לקודמותיה", והדגיש  כי "הפעם אנחנו נהיה הראשונים 


שנירה". המפקד ציין כי לסנקציות שהטילה ארה"ב יש השפעה שלילית על הכלכלה באיראן, באופן אשר משליך על תמיכתה בארגון הטרור. "אם טיל יפגע באיראן הוא יטופל כאילו ישראל שיגרה אותו", איים.



עוד אמר המפקד, כי "עוד לפני מלחמת האזרחים בסוריה רצינו לפתוח חזית מול ישראל  ברמת הגולן, אך הממשלה הסורית הציבה קו אדום. עכשיו אין יותר קווים אדומים".



ביום חמישי האחרון השתתף ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, שהתקיים בהר הרצל. הוא אמר במהלך נאומו כי "במבצע 'מגן צפוני' ניטרלו את מנהרות הטרור שחיזבאללה חפר במשך שנים לשטחנו. אינני רוצה להרחיב כאן על פעולות אחרות שאנו עושים. ההפתעה תגיע במועדה. איננו ששים אלי מלחמה, אבל אם זאת תכפה עלינו אנחנו נכה באויבינו מכה ניצחת". נתניהו התייחס לאתגרים השונים באזור: "אנחנו פועלים ללא הרף לסכל את מאמציה של איראן להזרים כספים ונשק לחיזבאללה. ברור לכולכם שבלעדי צינור החמצן האיראני, החיזבאללה לא יוכל להתקיים זמן רב". לדבריו, ברגע שתוציא את הפיגומים האיראניים ממנו הוא יקרוס. "המאבק נגד התוקפנות האיראנית הוא לא רק שלנו, הוא צריך להיות מאבק של העולם כולו", הסביר ראש הממשלה, "היום שוב ראינו את התוקפנות הזאת באה לידי ביטוי במי המפרץ הפרסי, אני רוצה להזכיר לכם שבמשך שנים ארוכות עמדנו לבד מול תוקפנותה של איראן".



לדבריו, הגיע הזמן שהעולם הנאור כולו יבין את חומרת הסכנה של איראן וחיזבאללה. "הגיע הזמן שהעולם כולו יתייצב נגדם", אמר נתניהו, "לצערי זה עדיין לא קורה במידה המספקת, וכבר אמרתי שאפילו אם נצטרך לעמוד לבדנו מול איראן וגרורותיה - נעשה זאת. כך אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע התבססות של כוחות איראניים שם. לא נאפשר לבנון שנייה בסוריה". הוא ציין כי "העיקרון שמנחה את הממשלה הוא פשוט - הקם להורגך השכם למנוע את התחמשותו. בייחוד את התחמשותו בנשק מתקדם ושובר שוויון".



עוד אמר רה"מ, כי "ביחס לאתגר הטילים בלבנון אני מבקש להבהיר עיקרון נוסף חשוב מאוד בעיני, שהרמטכ״ל גם הוא הדגיש אותו לאחרונה, לא ניתן שום חסינות למי שיירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורים צפופי אוכלוסיה. נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע, אבל לא ניתן חסינות למשגרי הטילים ומשלחיהם - לא בלבנון, לא בעזה, לא בשום מקום". הוא ציין כי "ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות הצבאית של חיזבאללה בשטחה. גם היא תישא באחריות לתוקפנות הזאת". נתניהו סיכם: "מול אמירות הרהב של נסראללה שבוודאי שמעתם אותם בימים האחרונים, אומר רק זאת - אם נאלץ לצאת למלחמה נוספת נפעל בעוצמה כבירה ונבטיח את ניצחוננו".