פסגת הטרור: מנהיג איראן, עלי חמינאי, נועד היום (שני) עם משלחת חמאס, בראשות סגן מנהיג הארגון סאלח אל-עארורי, שהגיעה בשבת לטהרן, ואמר כי "סוגיית פלסטין תסתיים בוודאות לטובת העם שלה ולטובת העולם האסלאמי. כל תוקפנות כלפי איראן, היא תוקפנות כלפי פלסטין וציר ההתנגדות, ולכן אנו רואים את עצמנו עומדים בחזית בהגנה על איראן".
 
חמינאי שיבח את "העמידה האיתנה של העם הפלסטיני והפלגים החמושים, בהם חמאס, וההתנגדות הראויה לציון", והוסיף כי "הניצחון לא יתגשם אלא באמצעות התנגדות ומאבק. על פי הצו האלוהי, אנחנו בטוחים שסוגיית פלסטין תהיה לטובת העם שלה ולטובת העולם האסלאמי. אנחנו שקופים וברורים בעניין הפלסטיני, וגם הידידים שלנו בעולם שאינם מסכימים עם החזון שלנו בסוגיה זו, יודעים שאנחנו רציניים מאוד. אנחנו יודעים שאחת הסיבות לעוינות כלפינו – היא עמדתו לגבי סוגיית פלסטין, אך עוינות ולחצים אלה לא יתנו לנו לוותר על פלסטין, מאחר והתמיכה שלנו היא דתית אידאולוגית". הוא תקף את סעודיה "שהתרחקה בטיפשותה מהסוגיה הפלסטינית, כדי לרצות את ארצות הברית".

חמינאי עם מנהיגי חמאס בלשכתו. צילום: רויטרס

 
חמינאי התייחס גם לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שהביע תפילה להתפלל במסגד אל-אקצא. "זוהי תקווה שניתנת לביצוע וליישום", הדגיש המנהיג העליון. "אם כולנו נעשה את המוטל עלינו, אז הצו האלוהי יתממש".
 

חמינאי התייחס גם לעסקת המאה, והוסיף כי "המטרה ממזימה מסוכנת זו, היא לחסל את הזהות הפלסטינית. יש להתנגד לה, ולא לאפשר לחסל את הזהות הפלסטינית באמצעות הכסף. בעבר הפלסטינים השתמשו באבנים במאבק שלהם, והיום יש להם טילים מדויקים, וזה מבחינתי התקדמות במאבק". אל-עארורי העביר למנהיג איראן תמונה של מסגד אל-אקצא ואיגרת ממנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, בה הביע "הערכה רבה לאיראן". 
 
אל-עארורי הביע את התמיכה המוחלטת של חמאס באיראן מול הסנקציות והמדיניות האמריקאית-ישראלית. הוא הדגיש כי "ההתנגדות הפלסטינית מוכנה להגן על העם שלנו והזכויות שלנו, ולהגיב לכל תוקפנות ציונית. ההתנגדות יכולה לתקוף כל נקודה באדמה הכבושה שלנו (ישראל)".