מטוס שהוזנק בסוף החודש שעבר לעבר מטרה חשודה באזור רמת הגולן בגבול ישראל סוריה שיגר בטעות טיל לעבר השטח הסורי. הפרסום על המקרה החריג דווח לראשונה הערב (שני) בחברת החדשות.



התקלה המבצעית התרחשה לפני כשלושה שבועית, כאשר מטוס הקרב הוזנק לאזור הגבול. בעקבות זיהוי של עצם חשוד, הטייס שהוזנק החליט לירות טיל לעבר המטרה, ירי שבוצע לעבר הצד הסורי ולא גרם לנזק או לנפגעים. 
מהתחקיר המבצעי עלה כי כי ההחלטה לירות לעבר העצם החשוד הייתה טעות של הטייס, ולאחר ההזנקה לעצם החשוד הוא היה צריך לזהות שמדובר במטרת שווא ולא לבצע ירי לעבר המטרה. הטייס, שנחשב לטייס מנוסה ובעל ניסיון רב, אומנם קורקע מפעילות עד לסיום התחקיר, אך לאחרונה חזר לפעילות מבצעית בטייסת. 

בצה"ל אומנם סבורים שהירי לעבר המטרה היה טעות ולא היה צריך להיות מבוצע, אך יחד עם זאת אומרים כי צריך לזכור שהתקלה נובעת בעיקר מטעות בזיהוי של מטרה אך לא כתוצאה מרשלנות וכי במציאות של גבול עוין ומתוח עם סוריה, שכבר היו בו אירועים חריגים בשנים האחרונות, צריך לעיתים לקבל החלטות בשניות בודדות המפרידות בין הצלחות לכישלון. עוד צוין, כי אירוע כזה הוא חריג, ובוודאי אינו אירוע טוב, אך יחד עם זאת אין מניעה מכך שהטייס יחזור לפעילות מבצעית.
בגבולות המתוחים של ישראל עם סוריה ולבנון הקפצות של חיל האוויר לעבר עצמים חשודים, הם שדבר שקורה לא מעט. ברוב המוחלט של האירועים לאחר הזנקת המטוסים מתברר כי מדובר בזיהוי שווא או בעצם שאינו מהווה איום בטחוני. באירוע הזה כאמור הזיהוי המוטעה הוביל גם לירי של טיל אוויר אוויר.