סערה ברשתות החברתיות הפלסטיניות היום (שלישי) בעקבות סרטון שהופץ, ובו נראה שני שוטרי יס"מ וחייל רעול פנים, כשהם חוגגים פיצוץ בית בשכונת ואדי אל-חומוס, השלוחה הדרום מזרחית של הכפר צור באהר שבמזרח ירושלים. הסרטון הופץ בכל הרשתות החברתיות והפך לויראלי במהרה. מדובר צה"ל והמשטרה טרם נמסרה תגובה.



הפלסטינים הגיבו בחומרה על הסרטון, "מבחינת הכיבוש, זו הייתה שעת פנאי", כתב אחד מהם. "מתייחסים להרס בתים כמו משחק באבג'י". אחרים כתבו, כי "התשובה לירושלים תגיע מרצועת עזה", והתכוונו בכך לטילים שמשוגרים מהרצועה. 

"אני תקווה שמשלחת הבלוגרים הערבים שמתאחרים בישראל בהזמנת משרד החוץ, יבקשו להעיף מבט על הרס הבתים", כתב העיתונאי הבכיר תאמר אל-מסחאל. "אולי יכתבו על הדרך כמה מילים על הרס חיי משפחות".



אמש החלו כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב להרוס מבנים בלתי חוקיים בשכונה, תוך מחאה פלסטינית וביקורת בינלאומית המושמעת כלפי המהלך. הרשויות הישראליות החלו בהריסת 13 בתים לאחר שבג"ץ אישר לפני כחודש כי אין כל מניעה חוקית להריסה. זאת, על אף שמבנים אלה נבנו לפני שנים רבות, חלקם לאחר שקיבלו היתר בנייה מהרשות הפלסטינית. במהלך פעולות ההריסה החלו עימותים בין מפגינים במקום לכוחות הביטחון.



עד עכשיו הריסת הבתים המבוצעת על ידי לוחמי הנדסה עוברת בשקט ללא אירועים מיוחדים. כרגע אין הפרות סדר במקום. לצד כוחות מג"ב בשטח דחפורים של חיל ההנדסה והריסת הבתים מתבצעת באמצעות דחפורים ושימוש בחומרי חבלה. מדובר באזור שנמצא בין שטח B לשטח A.



מהמשטרה וצה"ל נמסר: 
"הסרטון צולם בהקשר של שביעות רצון מהצלחת המשימה לאחר שעות רבות של עבודה מאומצת בשטח שהסתיימה בהצלחה, ללא אירועים חריגים, ולא בהקשר אחר. לצד זאת, נדגיש כי מצופה מחיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל לנהוג באיפוק בסיטואציות מבצעיות. העניין יחודד לקצינים על-ידי מפקדיהם".