עיראק מהווה עורק לוגיסטי עבור איראן, כך אומר היום (שלישי) ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס ידלין בהתייחסות לדיווחים על תקיפה הישראלית נגד מטרות איראניות בעיראק. בראיון בגלי צה"ל אמר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי כי המערכה נגד הרפובליקה האסלאמית מתרחבת מסוריה ללבנון ולעיראק. לדברי ידלין, מלבד היותה עורק לוגיסטי בדרך לסוריה עבור כוחות הביטחון האיראניים, יש אפשרות שטהרן תקדם טילים לעיראק כדי לשפר טווח.

על הטענה שישראל היא שתקפה בעיראק אמר ידלין כי זה כנראה נכון: "כנראה שישראל באמת פועלת בעיראק, אנחנו נחושים לפעול כדי למנוע מערכה מול איראן". הטייס לשעבר הזכיר כי עיראק נמצאת בטווח הטיסה הישראלי כבר מתחילת שנות ה-80, כשהוא מכוון לתקיפה הישראלית את הכור הגרעיני בעיראק ב-1981, שהוא היה חלק מהכוח שביצע אותה. 
על הטענה כי התקיפה בוצעה באמצעות מטוס F-35, אמר ידלין כי לא ידוע באיזה מטוס השתמשו, יש הגיון בשימוש ב"אדיר": "האמריקאים לא אוהבים שאנחנו תוקפים בעיראק, כי זה עושה להם בעיות עם הממשלה העיראקית ולכן יש הגיון לעשות זאת עם מטוס חשאי".

הבוקר דווח בא-שרק אל אווסט כי ישראל הרחיבה את תקיפותיה גם לעיראק וכי אתמול בוצעה תקיפה שנייה בתוך שבוע וחצי על מצבור טילים בליסטיים צפונית לבגדאד. על פי הדיווח, מחנה אשראף, הממוקם 80 ק"מ מהגבול האיראני, הותקף אתמול מהאוויר. לדברי גורמים, התקיפה פגעה ב"יועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן". עוד דווח כי התקיםה שבוצעה לפני שבוע וחצי בוצעה ע"י F-35.

יש לציין שאתמול הכחישו מקורות משניים בעיראק את הדיווחים בדבר הפגזה של מטוסי קרב ישראלים או אחרים את מחנה אשרף ממזרח לבירה בגדד. המקורות הרשמיים הוסיפו: חלק מדוברי התקשורת דוברי האנגלית דיברו על ההפגזה של חיל האוויר הישראלי בבסעס אשרף שבו נמצא ארגון אל באדר בהנהגת הדי אל עאמרי אך הדבר הזה לא היה. עם זאת, מקורות בעיראק דיווחו על הפצצת הבסיס לפני כעשרה ימים הנמצא במחוז דאלי במזרח עיראק. בבסיס זה נמצאים כוחות איראנים ממשמרות המהפכה ועל פי הדיווחים של המקורות העיראקים התקיפה הישראלים גרמה לעשרות הרוגים. 
 
מקורות הוסיפו עוד כי המתקפה מגיעה בגלל משלוח של טילים בליסטיים שהועבר בתקופה האחרונה מאיראן לעיראק וכן נפגעו חדרים של משמרות המהפכה וחברים בגדודי באדר העיראקים מאיראן. עוד נאמר כי במתקפה הישראלית השנייה נהרגו 40 אנשים. במחנה אשרף, אחד הבסיסים הצבאיים הגדולים במזרח עיראק, יכול לקלוט 4,000 חיילים והוא כולל מחסנים לאחסון טילים, טנקים וארטילרטיה. המחנה הוא הבסיס הקבוע של גדודי באדר, הכוח הגדול ביותר המזוהה עם איראן בעיראק.