בעוד חברי כנסת ופוליטיקאים רבים הכריזו בעבר על תמיכתם בסיפוח של שטחי C ביהודה ושומרון, ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, הזהיר הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל כי מהלך שכזה יוביל ל"מרחץ דמים מיותר". כהן טען כי "יש ללכת למהלכים של צמצום הכיבוש ביהודה ושומרון, לשפר את התחבורה, לשפר את העבודה, וגם העברת שטחים מ-B ל-A (הרשות הפלסטינית)". 



שטח C, חשוב לציין, נמצא כידוע בשליטה ישראלית, והוא כולל התנחלויות, יישובים פלסטיניים, בסיסים ושטחי אש של צה"ל. שטח C מהווה כ-60% מיהודה ושומרון. לפני כיומיים אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות 700 יחידות דיור פלסטינים בשטחי C.



בהמשך הראיון כהן התייחס אף לתקרית שהתרחשה הלילה בגבול הרצועה, בה נפצעו שלושה חיילים בינוני וקל בחילופי אש עם מחבל שחדר לשטח ישראל. בהקשר זה טען כהן כי "המדינה משקיעה מיליארדים בכוח אדם וטכנולוגיה ומודיעין כדי למנוע אירועים כאלה. אבל במקרה הזה העבודה בוצעה בצורה טובה". 



כמו כן, כהן אמר כי מצב של תקיפה ישראלית ברצועה בעקבות אירוע כזה יכול להביא לסבב נוסף של מאות רקטות בעוטף. "ייתכן שההרתעה שלנו נפגעה בגלל העובדה שלא רצינו להתדרדר למערכה גדולה או מלחמה". 



בראייה לאחור על מבצע צוק איתן, אמר כהן כי "לא ידענו להגיד בקיץ 2014 מהם מיקומי יציאת פירי המנהרות בצד הישראלי, ולא ידענו להעריך נכון את כוונות הצד השני מבחינת יציאה למלחמה".