מתחקיר ראשוני של פרטי אירוע החדירה שאירע הלילה בגבול רצועת עזה עולה כי המחבל שהה בשטח ישראל במשך שעתיים עד שנורה וחוסל. בכיר בצה"ל אמר היום (חמישי) כי האירוע התחיל בזיהוי בשעה 02:00 לפנות בוקר, כאשר במרחק של 250 מטר מהגדר זוהה המחבל ללא נשק. כוח קפץ לאירוע בפיקוד המ"מ והנשק עצמו זוהה ככל הנראה בזמן שהמחבל חצה את הגדר.

עוד על פי התחקיר, המ"מ הגיע עם רכבו לנקודה, הכין את הכוח למגע ופרק במקום בהתאם לזיהוי. לאחר הפריקה נכנס הכוח לחילופי אש עם המחבל, במהלכו נפגע הקצין מירי ושניים נוספים נפצעו באורח קל. בזמן הזה נכנסו כוחות נוספים לזירת האירוע.

צילום: דובר צה"ל
 
עוד הוסיף הבכיר, כי המחבל התבצר באחת העמדות הצה"ליות באזור שמשמשות להגנת החיילים בזמן הפרות סדר במקום, ושהה שם במשך שעתיים עד שחוסל על ידי כוח בפיקוד המג"ד בגזרה. לעמדה בה שהה המחבל נורה גם פגז טנק במהלך האירוע.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר: "בזכות מערך ההגנה בגבול והתגובה המהירה של כוחות צה״ל, התעוררנו  לבוקר של שגרה. הילדים הלכו לקייטנות וההורים עבודה. השקט נשמר ואנו סומכים על צה״ל. אנו מייחלים החלמה מהירה לחיילינו שנפצעו עת שהגנו עלינו".

ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) אמר בכאן ב' בתגובה לאירוע החדירה: "ראינו הלילה מקרה קלאסי של מחבל עם נשק שחוצה לשטח ישראל. הדבר המיידי שהיה צריך זה לעצור אותו. אם יודעים שזו פעולה יחידנית זה מרכך במשהו, אנחנו לא מחפשים לחמם את קו הרצועה על כל מקרה שבו מחבל נקלה בא עם נשק או סכין".