תאונת עבודה קשה בבסיס תל השומר: שי גבאי, בן 38 מגבעת אולגה, נשוי ואב לשלושה, נהרג היום (שלישי) בעקבות מטף כיבוי שהתפוצץ בעת עבודות תחזוק. הלווייתו החלה הערב בבית העלמין החדש בחדרה. המשפחה ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של ההלוויה. 



שי גבאי הותיר אחריו אישה בהריון ושלושה ילדים. חבריו ליחידה שבה שירת נותרו המומים וכואבים לאחר האירוע. במשך שעות המתינו בני המשפחה בבית החולים, כואבים את החדשות המרות.



חן, אחת מאחיותיו של שי, ספדה לו בדמעות ואמרה: "הוא היה מושלם הוא נלקח מאיתנו בשיא חייו. הצבא היה האהבה שלו ולא היה שום דבר שיכול היה להתאים לו לעשות יותר מזה". האחות מתחה ביקורת על האירוע ואמרה כי "אני בטוחה שזה מחדל רציני. מישהו צריך לתת את הדין על מה שקרה. אנחנו לא נוותר ונבדוק את העניין עד הסוף, את הפרטים הכי הקטנים, מה קרה ואיך קרה. כי זה לא הגיוני שאדם קם בבוקר לעבודה בריא, חזק וצעיר ואנחנו נפרדים ממנו בסוף היום".



בצה"ל ממשיכים בחקירת תאונת העבודה הקשה שהתרחשה לאחר שבמהלך טיפול שגרתי, הקשור ככל הנראה במטפי הכיבוי של הכלים המשוריינים התפוצץ אחד המיכלים, בעקבות התאונה הנחה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן, על הקמת צוות תחקיר מומחים, בראשות אלוף משנה יניב אביטן. בין חברי צוות החקירה אנשי מקצוע בתחומים מקצועיים שונים שיבחנו את נסיבות התאונה הקשה שיבחנו בין השאר, האם מדובר בליקוי טכני יוצא דופן, או בתפעול שגוי של הטיפול השגרתי שגרם לפיצוץ במטף. במקביל גם המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לבחינת נסיבות תאונת העבודה הקשה בסופה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.
 
מדובר בתאונת עבודה חריגה במיוחד וככל הנראה הפיצוץ התרחש במטף הנמצא בתוך כלי משוריין, והוא למעשה חלק ממערכת הספקטרוניק שתפקידה לכבות אש בתוך תא הלחימה במקרה של שריפה בכלי. בעבר היו אירועים ותקלות שהופעלה המערכת ללא שפרצה שריפה כתוצאות מתקלות טכניות חריגות, אבל מקרה של פיצוץ אחד המטפים בתוך הכלי, תוך כדי עבודה שמתבצעת ברכב המשוריין, היא חריגה ומסוכנת במיוחד והובילה לפגיעה הקשה בשי שספג פגיעות ישירות כתוצאה מפיצוץ המיכל.