היום (רביעי) בלשכת הגיוס הגיע תורם של הצעירים המתגייסים לחטיבות הח"יר גולני וגבעתי, מחזור אוגוסט 2019. המתגייסים לגולני ייקלטו בבסיס האימונים ברגבים, שם יעברו טירונות בחודשים הקרובים. ההכשרה של טירוני גבעתי תהיה בבסיס הטירונים קציעות שבדרום הארץ, במזג האוויר הקשה של אוגוסט הלוהט.

בטירונות החי"ר יעברו המתגייסים בחודשים הקרובים אימון בטכניקות הלחימה הבסיסיות. לאחר כשבעה חודשי אימונים יעברו, כנהוג בחטיבות החי"ר, מסע כומתה לאורך 55 ק"מ שיסכם את תקופת הטירונות. רב סרן בן אבישר, מפקד מחזור אוגוסט 2019 בבא"ח גולני כתב למתגייסים: "זכורה לי היטב תקופת הטירונות. תקופה בה התחשלתי כאדם והפכתי ללוחם אשר סומך על מפקדיו בעיניים עצומות ואוהב את חבריו לפלוגה אהבת נפש".
 
אף שחטיבת גולני אינה חטיבה התנדבותית, היא נהנית מפופולריות גבוהה מקרב המתגייסים החדשים והביקוש אליה הוא בדרך כלל הגבוה ביותר מקרב חטיבות החי"ר. בשנים האחרונות חלה ירידה מסוימת, איטית אך קבועה, במוטיבציה של בני הנוער להתגייס לשירות קרבי. ולמרות זאת, גם בגבעתי יש עלייה בביקוש של בני הנוער להתגייס לחטיבה הסגולה, שמזוהה מאוד עם פעילות מבצעית ברצועת עזה. 
 

חלפו חמש שנים מאז צוק איתן וללא לחימה בעזה, בחלק מהמקרים גם מפקדי הפלוגות כבר לא נלחמו ברצועה, ובכל זאת אפשר להעריך שהשיח על פעילות מבצעית ולחימה אפשרית בעזה יהיה נוכח מאוד בשיחות בין המתגייסים מחר בלשכות הגיוס. ההורים ישלחו את בניהם לצבא בתקווה כי גם השנים הקרובות יעברו בשקט מבלי שהמתגייסים יידרשו להילחם בצפון או בדרום.