הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד דביר שורק שנרצח הלילה (חמישי) בגוש עציון, סיפר בגל"צ כי גופתו נמצאה מחובקת עם ספרים שקנה לרבנים שלו להכרת תודה. "מדובר בבחור שנמצא בתוך עולם של יראת שמיים ושמחה וטוב. תמיד מסתובב עם חיוך על הפנים, לפעמים המראה החיצוני שלו מסתיר את הטוב והחוכמה ואהבת כל אדם", סיפר הרב. "באמת היה בקשר עם בעלי חיים ובני אדם. החליט ללמוד בישיבה שיש בה מפגשים בין-דתיים, תורה, שיש בה הרבה משפחה, לא משנה מי האדם, כל הסוגים של תלמידים: חילונים, דתיים, ערבים, כל מי שאפשר לשמוע אותו". 
פיגוע בגוש עציון

"היה אחד מהאנשים היותר מסורים, קשה לתפוס שהוא איננו. קשה לעשות רדוקציה לחברה לשוליים שלה, תחושת הביטחון בדרך מתערערת בכל המובנים. אנחנו כרגע עסוקים בלדבר עם התלמידים לאחר לילה שכולנו לא ישנו, עסקנו בחיפושים בכל מקום ורק בבוקר נודע לנו על ממדי האסון הזה", הוסיף וילק. "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו כהכרת תודה ובדרך חזרה קרה הפיגוע הנורא הזה. הוא נמצא מחובק עם הספרים שהוא קנה. אנחנו מזועזעים מזה. לאן ממשיכים עכשיו? בעיקר לדקה הבאה ולשעה הבאה". 



ריבלין: "הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע"


נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפיגוע ואמר כי "תפילותינו נתונות הבוקר בכאב וזעזוע, למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".



ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר כי "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם: "התעוררנו לבוקר עצוב וכואב, במיוחד בימים אלו של חודש אב. הרצח הלילה בגוש עציון, על ידי מרצחים נתעבים, הוא תזכורת קשה למאבק הבלתי מתפשר שלנו על ארץ ישראל. שולח את תנחומיי למשפחה היקרה והכואבת ולישיבה בה למד. מחזק את ידי כוחות הביטחון וסומך עליהם שימצו עם הרוצחים את הדין עד תום. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה בוגי יעלון הביע בחשבון הטוויטר שלו תנחומים למשפחת החייל, תלמיד ישיבת ההסדר, שנרצח הלילה בגוש עציון. "סומך על צה״ל והשב״כ שיגיעו בהקדם למחבלים השפלים, מבצעי הפיגוע"
 


איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית, אמר בתגובה כי "התגובה שנדרשת מממשלת ישראל ומהקבינט הביטחוני היא החזרת הסיכולים הממוקדים, גירוש משפחות המחבלים ותומכיהם וחקיקת עונש מוות למחבלים. רק אלה  ירתיעו את בני העוולה וכל דרישה אחרת כמו תוספות בניה ביו"ש היא פגיעה וזלזול באינטליגנציה. טרור מנצחים בהתקפה ולא בבניית מרפסות והרחבת כבישים".

איש המועמד הדמוקרטי, מוסי רז, אמר כי "חיל בן 18, רק ילד, תושב ההתנחלות אפרת נפל הלילה בשטחים הכבושים. שולח חיבוק והשתתפות עמוקה בצער למשפחתו שחרב עליה עולמה ומבטיח להמשיך במאבק על מנת שיהיה החלל האחרון".

במהלך הלילה נמצאה גופת חייל שהינו תלמיד בישיבת ההסדר מגדל עוז, בין היישובים אפרת ומגדל עוז בגוש עציון. הצעיר, שנמצא ללא רוח חיים עם סימני דקירה על גופו בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר היה חייל בשלב לימודים בישיבה שטרם החל בשירותו הצבאי.