מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר איים הערב (שלישי) כי ההתנגדות הפלסטינית תביס את הצבא הישראלי אם הכיבוש ייכנס לרצועת עזה. במהלך ביקור לרגל חג החורבן בחאן-יונס אמר סנוואר כי "אם הכיבוש יפתח במלחמה - נירה על הערים הציוניות מאות טילים ורקטות".



מנהיג ארגון הטרור הדגיש כי "אם תפרוץ מלחמה אנחנו נשבור את הצבא שלהם, כך שהוא לא יוכל לעמוד לאחר מכן. אנחנו יודעים מה שאנחנו אומרים, שידעו שאנחנו לא אומרים שטויות", אמר והוסיף כי "נכון שאנחנו לא מעוניינים שבני עמנו יסבלו ממלחמה כל עוד אנחנו יכולים, אבל אנחנו מייצרים טילים, חופרים מנהרות ומאמנים את הצעירים לא לוותר על המשימה למרות ההרעבה והמצור".
סנוואר אף התייחס לניסיון הפיגוע שביצע האני אבו סלאח, איש הזרוע הצבאית של חמאס בראשית החודש, וכינה אותו "גיבור". כזכור, שלושה לוחמים נפצעו, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל, במהלך תקרית הירי שהתרחשה בגבול רצועת עזה, לאחר שמחבל חדר לשטח ישראל ופתח באש לעברם. כוחות תגבור שהגיעו למקום הצליחו לחסל את המחבל - האני אבו סלאח, וגופתו הועברה לידי ישראל.

בשבת האחרונה ניסתה חוליית מחבלים של חמאס לבצע פיגוע חדירה בשטח ישראל. החוליה ירתה רימונים לעבר כוח צה"ל בגבול הרצועה, באזור חאן יונס, ובתגובה צה"ל תקף את החוליה והמחבלים חוסלו.

מדובר צה"ל נמסר כי פלסטינים חמושים ברובי קלצ'ניקוב ורימוני יד חצו את הגדר בדרום הרצועה. לפי ההודעה, תצפיתניות צה"ל זיהו מספר פלסטינים שהתקרבו לגדר וחיילים הוזעקו למקום. לאחר שאחד הפלסטינים חצה את הגדר הם נורו למוות. אף חייל לא נפגע בתקרית.

דובר חמאס, עבד אל-לטיף קאנוע התייחס לאירוע וציין כי מדובר בניסיון פיגוע עצמאי, שלא נשלח על ידי הארגון. "הכיבוש מבצע פשע חדש כלפי קבוצת צעירים זועמים, על רקע פשעיו המתמשכים, הטרור והמצור המתמשך על רצועת עזה".

"המשך המצור גורם לזעם וללחץ על בני העם שלנו ברצועת עזה, והאחריות לכך מוטלת על ישראל", הוסיף קאנוע. "המשך פשעי הכיבוש והתנהלותו התוקפנית בנוסף למצור יביא יותר ויותר צעירים זועמים ומהפכניים להגיב בצורה עצמאית".