ביישובי עוטף נערכים הבוקר (שבת) ליממה מתוחה, זאת לאחר שבמהלך הלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

כאמור, אמש אישר צה"ל כי רקטה ששוגרה לעבר עוטף עזה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, זאת בצל אזעקת צבע אדום שנשמעה בעיר שדרות, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים.



הפלסטינים דיווחו כי לאחר שיגור הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מוצב של כוח הריסון של חמאס סמוך למחנה הפליטים ג'בליה, אך באירוע לא היו נפגעים. בעת שמיעת האזעקה, צעירה בת 29 נפלה ברחוב הרקפת בשדרות לאחר שנמלטה לממ"ד, ונפצעה באורח קל.



האירוע מצטרף למספר ימים מתוחים, לאחר מהומות שפרצו בהר הבית ביום ראשון האחרון במהלך ט' באב וחג הקורבן, כאשר עימותים התפתחו בין המשטרה למתפרעים במתחם, וכתוצאה מהעימותים נפצעו ארבעה שוטרים ועשרות מתפללים. לאחר אירועים אלה, אירע אתמול פיגוע דקירה בסמוך להר הבית, כאשר שני נערים פלסטינים תקפו שוטר עם סכינים ונורו למוות.



אתמול בבוקר אירע פיגוע נוסף, בו נפצעו שני אחים האחד באורח קשה מאוד והשנייה באורח בינוני - קל, לאחר שפלסטיני דרס אותם בסמוך לתחנת אוטובוס באזור יהודה ושומרון. הימים סביב חג הקורבן נחשבים לימים מתוחים במיוחד, וכך גם מהומות בהר הבית.