לילה מתוח בדרום: כוחות צה"ל סיכלו הלילה (ראשון) ניסיון חדירה לשטח ישראל לאחר שחמישה חשודים חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה ניסו לחצות את הגבול לישראל. מצה"ל נמסר כי תצפיתניות שהבחינו במתרחש הקפיצו למקום כוח של גולני ולאחר מכן מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעבר החשודים.



לפי חלק מהדיווחים ברצועה, מדובר בחוליה משולבת של חמאס, ג'יהאד אסלאמי ופתח שיצאה מתוך מנהרה - וחוסלה על ידי הטנק והמסוק הצבאי. על פי הדיווחים בעזה, ישנם שלושה מחבלים הרוגים בתקרית.



.הפלסטינים דיווחו, כי צה"ל אפשר לאמבולנסים להגיע לאזור התקרית. סמוך לאחת בלילה, כשעה וחצי לאחר ניסיון החדירה שסוכל, דיווחו מקורות פלסטינים על קולות ירי ופיצוצים ממזרח לשג'אעיה, אך לפי צה"ל לא אירעה תקיפה נוספת של חיל האוויר לאחר סיכול החדירה כאמור.



אתמול נשמעו אזעקות צבע אדום במספר ערים ויישובים בעוטף עזה לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. שניים מן השיגורים יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל, רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח אך רסיסיה פגעו בחצר בית בשדרות. האזעקה נשמעה בעיר שדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים. האירוע התרחש יממה אחת בלבד מאז השיגור האחרון לרצועת עזה, בו יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה לישראל. בשל הירי שאירע שלשום, תקף חיל האוויר שתי תשתיות טרור תת קרקעיות של ארגון חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.



בעקבות שיגור הטילים, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשישה בני אדם בשדרות, שניים מהם שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה לחדר מוגן, וארבעה נפגעי חרדה. 



נפילת רסיס בעוטף עזה. צילום: נגה בנודיז-סיהו/TPS
נפילת רסיס בעוטף עזה. צילום: נגה בנודיז-סיהו/TPS



אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב הגיב לירי על ישובי המועצה בסוף השבוע ואמר: "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במרחבים מוגנים ושוב, עולם כמנהגו נוהג. סוף השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ. המשוואה חייבת להשתנות. החוסן שלנו הוא לא צ'ק פתוח ולא אסכים שזאת תהיה המציאות שלנו. אני דורש מהממשלה להפסיק לאלתר את שגרת החירום הזו. ככה אי אפשר להמשיך".



איתות לישראל ומצרים



מוקדם יותר אתמול דווח ב"חדשות 13" כי גורמים ברצועת עזה אמרו שארגון חמאס היה זה שאפשר את ירי הרקטות לשדרות שלשום. על פי הדיווח, ירי הרקטה נועד לאותת למצרים ולישראל כי הם אינם שבעי רצון מההסכם הקודם שנחתם בסוף סבב ההסלמה הקודם לפני כחודשיים. על פי הדיווח, הגורמים בחמאס מעוניינים להמשיך עם השיגורים לישראל בימים הקרובים.



כמו כן, חמאס עושה מאמצים כבירים, על פי הדיווח, להוציא פיגועי דריסה מאזור יהודה ושומרון. גורמי ביטחון פלסטינים מסרו כי יש בידיהם מודיעין על שתי חוליות טרור של חמאס באזור רמאללה ובאזור חברון, המוכנות לבצע פיגוע נגד אזרחים וחיילים ישראליים כבר בימים הקרובים.



בתוך כך נציין את שני הצעירים, נעם נביס בת ה-20 ואחיה נחום בן ה-18 שנפצעו ביום שישי בפיגוע הדריסה שאירע ליד היישוב אלעזר הסמוך לירושלים. השניים נדרסו במכוון בזמן שעמדו בטרמפיאדה בכביש 60. צוותי מד"א פינו את האח במצב קשה עם חבלת ראש לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים ואת האחות במצב בינוני לבית החולים "שערי צדק" בעיר. שוטר ממרחב חברון שהיה בדרכו לביתו לאחר שסיים משמרת הבחין בדריסה וירה במחבל למוות.



ביום חמישי בלילה תקפו כלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", וכי הוא רואה בארגון הטרור חמאס "אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".



דובר ארגון הטרור, פאוזי ברהום, אמר כי "ההפגזות הישראליות על עמדות ההתנגדות בעזה מהוות מסר של הסלמה ותוקפנות, שמטרתו להסיט את תשומת הלב מהפעולות האמיצות המתרחשות בגדה המערבית, שבלבלו את האויב והעמיקו את המשבר הפנימי שבו הוא שרוי".