צה"ל מפרסם היום (ראשון) תמונות ראשונות ותיעוד מתקרית ניסיון חדירתם של חמישה מחבלים מרצועת עזה לשטח ישראל, שאירע אמש. במהלך האירוע ירו כוחות צה"ל לעבר חמישה חשודים חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון הרצועה, וכאמור ניסו לחצות את הגבול לישראל. 



מפקד מחלקת הטנקים מגדוד 82, סגן ע', סיפר: "קיבלתי דיווח על מספר חשודים שמתקרבים לגדר. ישר הקפצתי את הצוות, ונסענו עם הטנק לעמדות ירי. שם אנחנו מבינים שמדובר במחבלים חמושים. בזכות חתירה למגע הצלחנו לסכל את האירוע הזה בצורה טובה ולשמור על ביטחון הציבור". 



זיהוי החמושים שניסו לחדור לישראל. צילום: דובר צה"ל



לפי דיווחים מרצועת עזה, מדובר היה בחוליה משולבת של חמאס והג'יהאד האסלאמי ופתח, שיצאה מתוך מנהרה. בעזה דיווחו על שלושה מחבלים הרוגים בתקרית. 



אמש נשמעו אזעקות צבע אדום במספר ערים ויישובים בעוטף עזה לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. שניים מן השיגורים יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל, רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח אך רסיסיה פגעו בחצר בית בשדרות. האזעקה נשמעה בעיר שדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.



האירוע התרחש יממה אחת בלבד מאז השיגור האחרון לרצועת עזה, בו יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה לישראל. בשל הירי שאירע שלשום, תקף חיל האוויר שתי תשתיות טרור תת קרקעיות של ארגון חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.