סמל מחלקה ושני לוחמי גולני וכן נהג סיור של החטיבה הדרומית הודחו מתפקידם בעקבות התחקיר המבצעי על רקע ההיתקלות בגבול רצועת עזה בתחילת החודש, בה חדר מחבל חמאס לשטח ישראל ושהה בו מספר שעות. גיורא ענבר, לשעבר מפקד סיירת גולני, התייחס לנושא היום בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וטען כי מדובר ב"ביזיון". "על פניו, גם ברמה הערכית וגם המקצועית זה סוג של ביזיון", אמר ענבר, "ברמה של אותו צוות, לפי התחקיר, זה חורג מהרוח ואת המקצוע שמלמדים את אנשי הח"יר שלנו".
בסוף לא כולם מסתערים. נכון או לא?
"עצם ההסתערות זה דבר לא טבעי. בהרצאות שאני עושה על מנהיגות אני אומר שמפקד שקם להסתער וגורם שחייליו ייצאו למקום שיכול לבשר את מותם זו מנהיגות". 

עוד הוסיף: "אנחנו אומרים שאין סימולציה שיכולה לנבא איך תתפקד תחת אש. היו אנונימיים שלקחו את כל המחלקה לקרב וכאלה שנחשבו יותר טובים שלא קמו להסתער. אין ספק שהכוח הזה לא פעל נכון". 



כזכור, תחקיר התקרית העלה פעולות מבצעיות ראויות לצד פערים בהתנהלות אחד הכוחות. מהתחקיר עולה שמפקד המחלקה ולוחמי הסיור שהיו עימו וכן סגן מפקד הפלוגה שהגיע לאירוע, חתרו למגע. כמו כן, עלה בתחקיר כי כוח נוסף בפיקוד סמל שהגיע לאירוע, נמנע מלהכנס למרחב הלחימה. 
 
כאמור, לאחר התחקיר החליט מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר, על הדחתם מלחימה ומפיקוד של סמל ושני לוחמים (מהכוח הנוסף) אשר לא פעלו כמצופה באירוע מבצעי. בנוסף, מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה לירון בטיטו, החליט להדיח את נהג הסיור מתפקידו.