בשבועות האחרונים נטען שישראל תקפה מספר פעמים מטרות איראניות בעיראק - בעיקר מצבורי טילים שהועברו למיליציות הפרו-איראניות במדינה. כעת מדווח בעיתון הסעודי היוצא בלונדון, "א-שרק אל אווסט", שדיפלומטים מערביים אומרים כי התקיפות האלה נעשות בהתאם להבנות בין ארצות הברית ורוסיה שנועדו להבטיח את ביטחונה של ישראל בעיראק ובסוריה אל מול הנוכחות האיראנית.

אתמול דווח על מתקפה משולבת של פצצות מרגמה ומל"טים על בסיס של ארגון גדודי חיזבאללה, מליציה שיעית מעיראק המזוהה עם איראן. על פי הדיווחים מדובר במתקפה על בסיס שליד שדה תעופה צבאי במחוז צלאח א-דין. 
לפני כשבוע דווח על תקיפה במחסן תחמושת באזור אבו-דשיר בדרום בירת עיראק, בגדד. גם בתקיפה זו מדובר היה במחסן השייך למליציה שיעית פרו-איראנית. לפי הפרסומים אדם אחד נהרג בפיצוץ ו-29 נוספים נפצעו. 

על פי הדיווח, היו שלושה מכשולים שהיו צריכים להתגבר עליהם על מנת שישראל תוכל לתקוף בעיראק: הדאגה האמריקאית לגבי ההשפעה על הנוכחות של צבאה במדינה, המלחמה נגד דאעש והעתיד הפוליטי של עיראק; השני - המתיחות בין ירושלים למוסקווה בעקבות הפלת המטוס הרוסי מעל סוריה במהלך תקיפה ישראלית; והשלישי - היכולות הצבאיות ומוכנות מטוס ה-F-35. 
 
עוד נאמר, כי באמצע 2018 הגיעו שלוש המדינות להבנות על כך ישראל תוכל לתקוף בעיראק, ושניים מהמכשולים הוסרו לאחר שנתניהו נועד עם פוטין כדי ליישר את ההדורים לאחר הפלת המטוס וכשמפקד חיל האוויר , האלוף עמיקם נורקין, אמר שישראל ביצעה תקיפה באמצעות ה-F-35.
 
בעיתון הערבי מדווחים כי הצעד המשמעותי ביותר בהקשר הזה היה המפגש המשולש בירושלים בין היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל, בסוף יוני. גורמים דיפלומטים מערביים אמרו כי "המפגש היה סמלי והיווה תרגום של הפסגה בין הנשיאים טראמפ ופוטין, בה שמו את ביטחונה של ישראל בעדיפות עליונה. 
 
אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו, במהלך ביקורו באוקראינה, כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. נפעל נגדם בכל זמן ואנחנו כבר פועלים".