אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (רביעי) ביישוב בשער הנגב בעוטף עזה כתוצאה משיגור של פצצת מרגמה משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בעקבות הירי הערב: "שוב צבע אדום, שוב ילדי הדרום במרחבים המוגנים. סינוואר קובע את סדר היום- ונתניהו איבד את הביטחון ומוחק את ההרתעה הישראלית. ב-18.9 ניתן לחמאס שתי אופציות: שקט מוחלט והשבת הבנים או שקט מוחלט והשבת הבנים באמצעות כוח צבאי".



כזכור, בלילה בין שישי לשבת תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר ויורטה בידי מערכת כיפת ברזל.





בשבת שוב נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעקבות שיגור שתי רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שדרות. רקטה אחת יורטה באוויר ושרידיה של רקטה שנייה נפלו בחצר בית פרטי בשדרות, גרמו לנזק לרכוש אבל לא בנפש. שני בני אדם לקו בחרדה וטופלו. 



בלילה שבין שבת לראשון כוחות צה"ל סיכלו ניסיון חדירה לישראל, לאחר שחמישה חשודים חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, ניסו לחצות את הגבול. מצה"ל נמסר, כי תצפיתניות שהבחינו במתרחש סמוך לחצות, הקפיצו למקום כוח של גולני. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעבר החשודים. בתקרית נהרגו שלושה פלסטינים ואחד נפצע. צה"ל אפשר לאמבולנסים להגיע לאזור התקרית.