אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, שוחח עם בני משפחתו של משה פדר ז"ל שנהרג מפגיעת טיל נ"ט ברכבו במהלך נסיעה סמוך לגבול רצועת עזה במהלך סבב הלחימה שהתרחש לפני כשלושה וחצי חודשים, בניסיון להבהיר להם את האירועים סביב התקרית הטרגית. ההקלטות מהשיחה פורסמו הערב (רביעי) בחדשות 13.  

"דבר אחד שברור לי, שעלינו לכאן במעלית, הסיכוי שלנו לספר לכם משהו שיפחית את הצער, הוא קלוש ביותר", אמר האלוף הלוי, "אני מקבל כל כעס כלפינו, זה בסדר גמור, לגיטימי. מעולם לא אמרנו שאנחנו לא טועים. אנחנו כואבים מאוד את האירוע הזה, שואלים את עצמנו שאלות קשות. אני אומר לכם שתדעו, לא דילגנו על השאלה הזו. התלבטנו בה. התלבטנו בה והיו דעות. שקלנו להשבית ליומיים שלושה את כל התנועה בעוטף. בתשובה לשאלת בני המשפחה מדוע הופסקה תנועת רכבת ישראל באזור, אך נמשכה התנועה בציר אמר האלוף הלוי כי "סגרנו את הרכבת כי זה אירוע ענק". 

הרכב בו נהרג משה פדר. קרדיט: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
בני המשפחה גם ביקשו לדעת מדוע המבנים מה בוצע הירי אל עבר הרכב נשארו על תילם. האלוף הלוי ענה כי "אם היינו יכולים תוך כדי אירוע להרוג אותם לא כנקמה - כי זה מה שצריך להיות. מי שיורה - צריך להסיר את היום. וגם, כן, יש בזה איזשהו מרכיב של עונש". הסיבה שהדבר לא נעשה לפי האלוף הלוי היא "ידיעה בדיוק מאיפה זה, ומי זה, ואנחנו מנסים לשפר את היכולת שלנו להבין ולתקוף לשם". 

נקודה נוספת אליה התייחס האלוף במהלך השיחה עם בני המשפחה היא הקמת גדר נגד ירי נ"ט - יממה בלבד לאחר הירי שהרג את אב המשפחה. "בהיבט של אחריות, כן. כשאנחנו רואים שעשינו יום אחרי משהו, שאילו היינו עושים אותו לפני, כן, זה לא לראות את זה. באנו לעשות את זה מיד כדי להרגיע את היישוב שהיה לו קשה מאוד העניין הזה, אני לא בטוח שזה היה נכון בדיעבד לעשות את זה רגע אחרי".

מפקד אוגדת עזה, אליעזר טולדנו, התייחס אף הוא לאי בניית הקיר מוקדם יותר ואמר כי "הקיר הזה הגיע אחרי הנ"ט ולדעתי אחת מהסיבות שהוא לא הגיע לפני כי הציבור לא רצה. כולל קיבוץ ארז". אלוף הרצי הלוי אמר לבני המשפחה שרצו סיכום מסודר של מסקנות הצבא מהאירוע כי "צה"ל לא נותן תחקיר על נפילת אזרחים, גם לא מגיע להסביר, אנחנו פה החלטנו שנבוא להסביר ולענות על שאלות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה. בעקבות האירוע התקיים תחקיר מבצעי והופקו לקחים. המפקדים ביקרו בבית המשפחה מרצונם ומתוך תחושת אחריות ומחויבות אישית. בביקור הוצגו מסקנות התחקיר למשפחה. צה"ל לא יקיים שיח בתקשורת על אודות הדברים שנאמרו בשיחה הסגורה. צר לנו כי בחרו לפרסמה.