העימות מתקרב? לוחמי צה"ל פגעו הלילה (שישי) במחבל שהתקרב לגדר רצועת עזה, והשליך רימונים לעבר כוח שהיה במקום. על פי הודעת דובר צה"ל, תצפיות צה״ל זיהו מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. המחבל השליך מספר רימונים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו.



מוקדם יותר, מקור ברצועת עזה אמר למעריב כי המצב ברצועת עזה על סף הסלמה, ותלה את האחריות למצב במצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה ועל מה שהוא הגדיר כרמייה של ישראל בנוגע להסדרה בינה לבין חמאס.  "סבב הלחימה הבא הוא עניין של זמן". "המצב קריטי", ציין המקור, "יכול להיות שחמאס יהיה מעוניין להסלים את המצב". עוד הדגיש: "פעולות היחידים באות כדי לפגוע ואף לחטוף חיילים. כל המצב מראה שאנחנו עומדים בפני סבב, אולי מצומצם". 

עוד אמר המקור למעריב: "העוני הלך ונהיה יותר חמור. הפלגים הפלסטינים במבוכה בגלל שהעזתים הבינו שישראל עובדת עליהם, באמצעות המתווכים, והם עובדים על העם".

בנוסף לכך, חמאס נערך למפגן כוח נרחב, בסימן "לפקודתך אלאקצא!", במהלכו יציין 50 שנה לשריפת המסגד על ידי תייר נוצרי אוסטרלי קיצוני. כבר ביום שני קרא הארגון להתגייסות כללית לקראת היום הזה בקרב פעיליו ומנגנוניו. בהודעה רשמית נדירה פנה חמאס "לציבור הפלסטיני בגדה המערבית, ברצועת עזה, בירושלים ובתוך הקו הירוק, להביע את זעמו במסגרת הפעילויות השונות, על רקע התוכניות הציוניות-אמריקאיות באל-אקצא וירושלים".