איראן ממשיכה להתגרות: מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, הודיע הבוקר (שבת) כי משמרות המהפכה ביצעו ניסוי מוצלח בטיל חדש, אך לא העניק פרטים על הטיל. "ארצנו תמיד מבצעת ניסויים במערכות הגנה ומערכות אסטרטגיות במטרה להעצים את מאזן ההרתעה שלנו", אמר סלאמי והוסיף, "אתמול היה יום מוצלח לאומה".



ניסוי הטילים מגיע בתקופה מתוחה במיוחד במפרץ הפרסי, לאחר שבחודשים האחרונים ארצות הברית ואיראן החליפו מהלומות דיפלומטיות ואף ביצעו פעולות צבאיות טקטיות אחת נגד השנייה. בנוסף לכך דווח כי ישראל פעלה בעיראק נגד מטרות איראניות. בין השאר, נערכת איראן לשיגור לוויין נוסף לאחר שנכשלה בשני הניסיונות הקודמים לעשות זאת השנה, זאת על רקע טענות ארה"ב לפיהן מטרת תכנית הלוויינים היא לפתח את תכנית הטילים שלה.



מתמונות הלוויין של מרכז החלל על שם חומייני שצולמו ב-9 באוגוסט, עולה כי איראן הגבירה את פעילותה באחד המתקנים, וההערכה היא שהאיראנים מכינים את האתר לשיגור. בחודש יולי אמר שר טכנולוגיית המידע והתקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי, כי טהרן תכננה לבצע השנה שלושה שיגורים. כעת, הכוונה היא ככל הנראה לשגר את הלוויין נהיד 1, שפירושו בפרסית הוא "ונוס". 


נערכת לשיגור לוויין נוסף לאחר שנכשלה בשני הניסיונות הקודמים לעשות זאת השנה, זאת על רקע טענות ארה"ב לפיהן מטרת תכנית הלוויינים היא לפתח את תכנית הטילים שלה. מתמונות הלוויין של מרכז החלל על שם חומייני שצולמו ב-9 באוגוסט, עולה כי איראן הגבירה את פעילותה באחד המתקנים, וההערכה היא שהאיראנים מכינים את האתר לשיגור. בחודש יולי אמר שר טכנולוגיית המידע והתקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי, כי טהרן תכננה לבצע השנה שלושה שיגורים. כעת, הכוונה היא ככל הנראה לשגר את הלוויין נהיד 1, שפירושו בפרסית הוא "ונוס".