חל שיפור במצבו של דביר שנרב בן ה-19 שנפצע בפיגוע אתמול סמוך ליישוב דולב
פעילות כוחות צה"ל בשטח
. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מצבו מוגדר בינוני, לאחר שנותח בבטנו. מצבו של הפצוע הנוסף, הרב איתן שנרב, יציב והוא בהכרה מלאה. בתוך כך, לוחמי צה"ל יחד עם שב״כ ומשטרת ישראל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול במעיין דני סמוך ליישוב דולב. במסגרת המצוד בוצעו מספר מעצרים, העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. הבוקר קיים מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, הערכת מצב בשטח יחד עם מפקד חטיבת "אפרים", אלוף-משנה יפתח נורקין ובכירי שב"כ.

מוקדם יותר היום דווח כי במסגרת חקירת הפיגוע הקשה בו נרצחה רינה שנרב, נעצרו ארבעה פלסטינים בחשד למעורבות במתקפת הטרור. על פי הדיווח, צה"ל עצר בשעות הצהריים את הנער צאמד ג'יהאד ג'הארה ממחנה פליטים אל-ערוב שבצפון חברון, איסרור מערוף מעין קיניא שממערב לרמאללה, וכן את רובחי אבו צפא ומוחמד אבו צפא בביתם בעין עריק שבמחוז רמאללה. 


עם זאת, הפלסטינים ממשיכים בשעות האחרונות להזהיר באמצעות הרשתות החברתיות מפני ניסיונות נקמה מצד מתנחלים, עם צאת השבת. יו"ר הוועד נגד הגדר וההתנחלויות הזהיר את האזרחים הפסלטינים מפני מה שכינה "הסלמה בתוקפנות המתנחלים על האזרחים והרכוש שלהם", וקרא לכל הפלסטינים להיות מוכנים כדי למנוע את התוקפנות הזו.

שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה


לדבריו, המתנחלים ירצו במהלך הזה "להפחיד את האזרחים, ובמקביל להמשיך בתוכניות של הרחבת ההתנחלויות בתמיכה של ממשלת ישראל". באופן דומה, גם האחראי על ההתנחלויות בצפון הגדה, גסאן דאגלאס, הזהיר מפני "מתקפה כוללת" של מתנחלים. בשיחה עם רדיו "קול פלסטין", הדגיש דאגלאס את החשיבות של ועדת השמירה והארגון של הפלסטינים מפני מתקפה זו.

במקביל, אמר ראש מועצת הכפר דיר אבזיה, נעים ג'עואן, כי כוחות הביטחון של ישראל ממשיכים במצור כולל על הכפרים בממערב לרמאללה, סוגרים את אזור עין בובין, בו אירע הפיגוע, ומונעים מפלסטינים וחקלאים להגיע לקרקעות שלהם.