גורם בארגון חזבאללה אמר הלילה (ראשון) לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני מל"טים ישראליים נפלו בדרום ביירות. לדברי הגורם, מל"ט אחד התרסק ברובע דאחייה, והמל"ט השני נפל וגרם לנזק כאשר התרסק גם הוא בשכונה בדרום הבירה, סמוך למרכז התקשורת של חיזבאללה. הסיבה להתרסקות אינה ידועה. מסוכנות הידיעות הלבנונית נמסר כי שלושה אזרחים נפגעו מרסיסים בשל התרסקות המל"ט הישראלי בדאחייה.



בכיר ארגון הטרור השיעי, מוחמד עפיף, הבהיר מאוחר יותר כי "לא הפלנו אף כטב"ם. הראשון לא גרם נזק ונפל באזור מעווד בדאחיה מסיבה בלתי ידועה, הוא אצלנו ואנחנו לומדים אותו". לדבריו, "הכטב"ם השני, שהיה ממולכד, התפוצץ ליד מרכז התקשורת של חזבאללה וגרם לנזק רציני". מקור לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי המטוס שהתרסק על מרכז התקשורת הוא מטוס ממולכד "שתפקידו לבצע התנקשויות".



הדברים נאמרו מספר שעות לאחר שצה"ל אישר בהודעה חריגה כי תקף בסוריה, במסגרת סיכול פיגוע רחפנים שתוכנן על ידי משמרות המהפכה האיראניות נגד מטרות ישראליות. ראשי מועצות בצפון עודכנו וסוללות ההגנה האווירית הועברו לאזור מתוך חשש לירי בתגובה. בתוך כך, צפוי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לנאום בשעה 17:00 ולהתייחס להתפתחויות בחזית הצפונית, "התגובה תהיה בנאום שלו", אמר בכיר הארגון.



נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות
נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות


נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות
נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות


נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות
נזקי התקיפה. צילום: רשתות ערביות


בעקבות התקיפה כינס ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ישיבת חירום בקריה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן. לאחר התקיפה אמר נתניהו כי "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".





דובר צה"ל מסר כי התקיפה בסוריה תוכננה מראש, כאשר צה"ל עקב בימים האחרונים אחרי כוחות קודס וראה כי "יש נוהל קרב במטרה לבצע שיגור רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות בצפון הארץ". 



עוד נמסר: "אנו עוקבים לאחרונה אחרי ההתארגנות הזו בראשות קאסם סולימני לבצע את הפיגוע הזה, באמצעות שיגור של מספר רחפנים תוקפים לעבר צפון שטח ישראל. תקפנו מספר יעדים בעקרבה שבהם יש פעילים איראנים ושל מיליציות שיעיות, כולל ציוד לשימוש לטובת הפיגוע הזה. החוליה שם ניסתה לבצע את הפיגוע הזה כבר ביום חמישי אבל שיבשנו את הפיגוע הזה ע"י כוחותינו".