אחרי התקיפה הישראלית: ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) סיור ביטחוני בצפון והערכת מצב עם הרמטכ"ל כוכבי, מפקד פיקוד צפון ובכירים נוספים. "הבא להורגך - השכם להורגו. במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ", ציין "אני מבקש להדגיש - זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן".



נתניהו אמר כי "בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים". הוא הדגיש: "אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים". בסיום דבריו הדגיש: "אנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש - המדינה תשא בתוצאות".





מוקדם יותר היום, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, התייחס לתקיפת ישראל בסוריה, וחשף כי "בימים האחרונים ניסו שלוחיה של איראן בסוריה לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל". לדבריו, "מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע". בתוך כך, דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) חושף את צילומי הלוויין של האזור שהותקף בסוריה אמש.
דובר צה"ל רונן מנליס הסביר כיצד חשפו בצה"ל את הניסיון האיראני לפגוע בישראל. לדבריו, ביום חמישי האחרון כוחות צה"ל בחזית צפון רמת הגולן זיהו ארבעה מחבלים כשהם עוסקים בניסיון לממש את הפיגוע, או חלק ממנו, זאת בהסתמך על ממצאי המודיעין. הוא סיפר כי חוליית המחבלים גרה בווילה עם גינה ענקית ובריכה.
בשלב זה, לדבריו, בצה"ל שיבשו את מאמצם, מתוך מטרה לשפר את האחיזה המודיעינית. הוא ציין כי "היה פה ריכוז מאמץ מודעיני ברמה הגבוהה ביותר, ובעקבותיו אנחנו מגיעים לנ"צ של מחסן ובית בכפר באמצע סוריה, שבו נמצאת אותה חוליית שיגור. הצלחנו לשבש את יכולתם לממש את הפיגוע המתוכנן ביום חמישי והמשכנו לעקוב אחריהם, עד שאמש התקבלה ההחלטה לתקוף את המבנים בעקרבא, מתוך ההבנה שהמודיעין שלנו מבוסס ויציב, ומתוך ההבנה שהמחבלים מתכוונים לממש את הפיגוע בשעות המיידיות שאחרי התקיפה".