באיראן התייחסו היום (שני) פעם נוספת לתקיפת ישראל בסוריה. דובר ממשלת איראן מסר כי "אנו תומכים בזכות של עיראק, סוריה וחזבאללה להגיב על המתקפה הישראלית". בתוך כך, במהלך הלוויית אחד ההרוגים בתקיפה שהתרחשה אמש בגבול בין עיראק וסוריה, הניפו המשתתפים דגלים של קאזם עלי מוחאסן, מפקד כוח לוגיסטי בחטיבה 45 ביחידת הרקטות של חזבאללה בעיראק, מה שחשף כי מוחאסן הוא אחד ההרוגים בתקיפה. הוא חוסל, לפי הדיווחים הזרים, על ידי כלי טיס בלתי מאויש, סמוך לגבול בסוריה-עיראק.

הלוויית אחד ההרוגים בתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
הלוויית אחד ההרוגים בתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
במקביל, נשיא הרפובליקה האסלאמית, חסן רוחאני, התייחס בכינוס בטהרן למתיחות במפרץ הפרסי, ואמר כי מדינתו תשמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להגן על האינטרסים שלה. "ההתנגדות נחוצה כשזה מועיל לנו, כאשר אנחנו עומדים על האינטרסים הלאומיים שלנו ועל העצמאות שלנו. אנחנו לא מתעייפים, ואפילו נהנים, ואנחנו משתמשים בכל האמצעים", אמר רוחאני.

מפקד חיל הים האיראני, חביבוללה סיירי, התייחס אף הוא למתיחות במפרץ והודיע על הצבת ספינת המלחמה סהאנד במפרץ עדן, זאת כחלק מ"משימה ארוכה טווח", כך לפי דיווח בסוכנות IRNA. "המשחתת, יחד עם מסוקים, נמצאת בימים אלה במשימה באזור", אמר סיירי.

בתוך כך דיווח ערוץ אל-חדת הסעודי כי האתר שהופצץ על ידי ישראל לכאורה במזרח לבנון, שימש את חזבאללה להעברת נשק.אתמול הגיב מפקד כוח אל קודס האיראני הפועל בסוריה, קאסם סולימאני, בחשבון הטוויטר שלו לסיכול הפיגוע בסוריה על ידי חיל האוויר ותיאר את התקיפה "טירוף״. סולימאני כתב: "פעולות הציונים לא שפויות - ויהיו האחרונות שלהם".

סולימאני, "פעולות הציונים לא שפויות". צילום: AFP
סולימאני, "פעולות הציונים לא שפויות". צילום: AFP

 

כזכור, מעקב מודיעיני של צה”ל ומתקפה של חיל האוויר על וילה בכפר בסוריה מנעו פיגוע כבד של משמרות המהפכה האיראניים בשטח ישראל. לדברי דובר צה”ל, “האיראנים תכננו להטיס רחפנים עם חומרי נפץ לשטח ישראל ולהרוג אזרחים ישראלים בשטח ישראל”. במקביל, טוענים כלי תקשורת זרים כי שני מל”טים ישראלים תקפו את מרכז התקשורת של ארגון חיזבאללה ברובע דאחיה בלבנון זמן קצר לאחר התקיפה בסוריה.