מגיב לאירועים: נשיא לבנון מישל עאון נפגש היום (שני) עם המתאם המיוחד של האו"ם ללבנון, ז'אן קוביק, והאשים את ישראל בהכרזת מלחמה נגד מדינתו, וזאת בעקבות התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בביירות ובבקעת הלבנון. במהלך הפגישה, עאון אמר כי התקיפות בדחיה ובקעת הלבנון "מפרות את החלטה 1701 של האו"ם", בהתייחסו להחלטת האו"ם שהתקבלה בסיום מלחמת לבנון השנייה, והוסיף כי "מה שהתרחש הוא הכרזת מלחמה, זכותנו להגן על ריבונותנו ועצמאותנו".



עאון הוסיף ואמר כי הלבנונים "מחפשים שלום, לא מלחמה - אך לא נקבל איומים כמו אלה", בהתייחס לתקיפות. גם בעיראק, שם מיוחסת לישראל מתקפה על מספר מטרות בחודשים האחרונים, התבטאו בחריפות כלפי ישראל ונשיא המדינה ברהם סאלח, ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי ויו"ר הפרלמנט מוחמד אל-חלבוסי, פרסמו הודעה מסכמת לפגישה שנערכה בינם לבין מפקדים במיליציה השיעית "הגיוס העממי": "בגדד תנקוט בכל האמצעים, דרך הארגונים האזוריים והבין-לאומיים, כדי להרתיע את התוקפנים מלתקוף שוב".

גם ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, התבטא בנושא ואמר כי ישראל ביצעה "פגיעה ברורה" במדינתו, בכך שתקפה במדינה באמצעות מזל"טים. הוא הוסיף דרישה מהקהילה הבינלאומית לגנות את "האלימות הבוטה הזאת". חרירי אמר כי ממשלת לבנון רוצה להימנע מהתדרדרות מסוכנת במצב.




כזכור, בשעות הלילה דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של ארגון החזית העממית - המפקדה הכללית וגרמו לנזק רב למבנים במקום. בבוקר אתמול אירע אירוע נוסף שמיוחס לישראל, בו מל"ט התרסק סמוך למרכז תקשורת של חיזבאללה בביירות וגרם נזק למבנה, ומל"ט נוסף שהתרסק לא גרם לנזק.



אחד המל"טים שנפלו בלבנון, צילום: רשתות ערביות
אחד המל"טים שנפלו בלבנון, צילום: רשתות ערביות



לדברי גורם בחיזבאללה, מל"ט אחד התרסק ברובע דאחייה, והמל"ט השני נפל וגרם לנזק כאשר התרסק גם הוא בשכונה בדרום הבירה, סמוך למרכז התקשורת של חיזבאללה. הסיבה להתרסקות אינה ידועה. מסוכנות הידיעות הלבנונית נמסר כי שלושה אזרחים נפגעו מרסיסים בשל התרסקות המל"ט הישראלי בדאחייה.




בכיר ארגון הטרור השיעי, מוחמד עפיף, הבהיר מאוחר יותר כי "לא הפלנו אף כטב"ם. הראשון לא גרם נזק ונפל באזור מעווד בדאחיה מסיבה בלתי ידועה, הוא אצלנו ואנחנו לומדים אותו". לדבריו, "הכטב"ם השני, שהיה ממולכד, התפוצץ ליד מרכז התקשורת של חזבאללה וגרם לנזק רציני". מקור לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי המטוס שהתרסק על מרכז התקשורת הוא מטוס ממולכד "שתפקידו לבצע התנקשויות".