מקורות מצרים מסרו היום (שלישי) כי הם פועלים להשגת רגיעה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס. בשעות האחרונות נועדו ראשי המודיעין המצרי עם משלחת חמאס בקהיר, מספר שעות לאחר שהוזעקו בשל המתיחות הביטחונית בצפון הארץ. 

המקורות המצרים אמרו כי חמאס ניסה לתרץ את שיגורי הרקטות בתקופה האחרונה בכך שהג'יהאד האסלאמי פועל על מנת לסכל את ההסדרה שהושגה בין ישראל לארגון חמאס בתיווך מצרי. ראשי המודיעין המצרי הזהירו את הארגון שלא לשגר רקטות נוספות בעת הזו, שכן כל פעולה שלהם תצטייר באופן בו הם פועלים בשליחות איראן. 
מוקדם יותר דווח על פי מקורות פלסטיניים כי המודיעין המצרי קיבל תלונות קשות מראשי המודיעין בישראל לפיהם "אנו נפתח מלחמה במידה ושיגור הטילים לעבר העוטף יימשך". בעקבות המסרים החמורים של השב"כ הישראלי לעמיתיהם המצרים, הם פעלו מיד וזימנו את ראשי חמאס לפגישה בהולה בקהיר. המשלחת המצרית הודיעה לחמאס שיש להימנע לחלוטין משיגור רקטות לעבר ישראל החל מהלילה, אחרת "תפרוץ מלחמה". 


חמאס ברצועת עזה. צילום: רויטרס

בנוסף, המשלחת המצרית הודיעה לג'יהאד האסלאמי לא לעמוד מאחורי מה שקורה בלבנון ומה שמתרחש עם חיזבאללה, שפועל בהוראת איראן, ולהימנע מכניסה לעימות עתידי במידה ותפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה. 

מנגד, הפלגים הפלסטינים דרשו מראשי המודיעין המצרי ללחוץ על ישראל על מנת ליישם את ההבנות המוסכמות ולחזור בה מהחלטה לצמצם את הדלקים וכן להוציא התחייבות ישראלית להקל את המצור מעל רצועת עזה כפי שסוכם.

עוד נדרשו המצרים לפעול על מנת למהר וליישם את ההבנות הללו ולמנוע מישראל להמשיך במדיניות 'משיכת זמן' בעיקר בכל הקשור להגדלת הדלקים, הסחורות, התרופות וכן מתן הוספת מכסת אישורי העבודה של פלסטינים מהרצועה שעובדים בתוך ישראל.