שני פיצוצים אירעו הלילה (רביעי) במחסומים משטרתיים של חמאס ברצועת עזה. בפיצוץ הראשון נהרגו שלושה שוטרים בפיצוץ סמוך למחסום משטרתי בצומת דחדוח במערב רצועת עזה. ההרוגים הם סלאמה מאג'ד א-נדים ועלאא זיאד גראבלי, שניהם בני 32. תחילה נטען כי מדובר בתקיפת חיל הים של צה"ל, אולם צה"ל הכחיש כל מעורבות באירוע ואמר כי לא ביצע שום תקיפה הלילה.

תקיפה בעזה. צילום: רשתות ערביות
בהמשך הודיע דובר משרד הפנים בעזה כי התרחש פיצוץ נוסף במחסום משטרתי ברחוב א-רשיד באזור שייח' עג'לין במערב העיר עזה. עוד נמסר, כי ישנם מספר נפגעים בזירה. המשטרה וכוחות הביטחון הפלסטיניים חוקרים את שני האירועים, משרד הפנים הפלסטיני הכריז על מצב חירום בכל מנגנוני המשטרה והביטחון ברצועת עזה. ככל הנראה מדובר בפיגוע כפול של ארגון סלפי ברצועה, מה שהוביל את חמאס לבצע גל מעצרים של פעיליו. 

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס לשני הפיצוצים ברצועה ואמר כי "העם הפלסטיני שלנו נהג לשלם תמיד את חשבון הגאווה, החסינות והאבות. אנחנו שולחים תנחומים לקדושים שלנו, אנשי המשטרה האמיצים שהקריבו את חייהם הטהורים למען ביטחון המולדת ולמען הביטחון של האזרחים".

עוד אמר הנייה, כי הוא מבטיח "לחשוף את מקור הפיצוצים", והוסיף: "הכל תחת שליטה והפיצוצים לא יוכלו לערער את היציבות של עמנו. אנו קוראים לאנשינו להפגין קור רוח, במיוחד שאנחנו, יחד עם כוחות הביטחון, מסוגלים להתמודד בחוכמה מירבית, ולכן עלינו לרסן שמועות ולהישמע למקורות משרד הפנים. אנו בטוחים כי אנחנו נגיע לכל הגורמים המעורבים בהפצצות הללו".

איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס
איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס
 
"לעזה ואנשיה יש ניסיון רב במצבי חירום", המשיך הנייה. "זה לא האירוע הראשון בעזה, ואנחנו נדרשים להתייצב מאחורי שירותי הביטחון שלנו, לתמוך בהם ולתת להם להשיב את המצב הביטחוני לקדמותו".

בגדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יאהד, הכחישו שההרוגים הם פעילים של הארגון. "אנו קוראים לאחים בתקשורת, לעיתונאים ולפעילים, להיות מדויקים ואמינים בפרסום כל חדשות הקשורות לגדודי אל-קודס, ולא להפיץ שום חדשות אלא רק באמצעות המקורות הרשמיים, דרך האתר הרשמי וקבוצות גדודי אל-קודס במדיה החברתית". 


לפני מספר שעות מסרו מקורות מצרים כי הם פועלים להשגת רגיעה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס. ראשי המודיעין המצרי דיווחו כי הם נפגשו עם משלחת חמאס בקהיר והזהירו את הארגון שלא לשגר רקטות נוספות בעת הזו, שכן כל פעולה שלהם תצטייר באופן בו הם פועלים בשליחות איראן, זאת בשל המתיחות בצפון. 



המשלחת המצרית הורתה לג'יהאד האסלאמי שלא לעמוד מאחורי מה שקורה בלבנון ולהימנע מכניסה לעימות עתידי, במידה ותפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה. מנגד, הפלגים הפלסטיניים דרשו מראש המודיעין המצרי ללחוץ על ישראל על מנת ליישם את ההבנות המוסכמות ולהקל את המצור מעל רצועת עזה כפי שסוכם. 



בשעות הצהריים שוגרו פצצות מרגמה מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה. שלח האו"ם, ניקולאי מלדאנוב, הגיב לירי הרקטות ואמר כי על חמאס להפסיק לירות רקטות לעבר ישראל. 



בכיר באחד מארגוני הטרור הפלסטינים מסר לאחר הירי כי "כל המשגרים מוכנים לפעולה". גורם נוסף בפלגים הפלסטינים ברצועת עזה התייחס למתיחות בצפון, ואמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי "אם ישראל תתקוף בלבנון, אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים".