מתוח גם באיו"ש: לוחמי משמר הגבול של המשטרה עצרו היום (רביעי) פלסטיני שניסה להיכנס לבית המשפט הצבאי שומרון שבסאלם כשעל גופו מטען צינור. החשוד הועבר לחקירה וחבלן פועל בזירה לנטרול המטען. 

מעצרו התרחש יומיים בלבד לאחר שסוכל פיגוע מטען בציר שבין איתמר לאלון מורה, זאת לאחר שחבלנים של מג"ב נטרלו מטען שהוטמן בתוך מטף כביש שהונח בצד הכביש. 
לפני חמישה ימים נרצחה רינה שנרב בת ה-17 בפיגוע טרור במעיין דני שסמוך ליישוב דולב, בעקבות פיצוץ מטען שהוטמן באזור. בפיגוע נפצעו אחיה, הרב איתן שנרב ואחיה דביר. הרב שנרב, שנפצע באורח בינוני, ישוחרר היום מבית החולים הדסה עין כרם לאחר חמישה ימים בהם היה מאושפז.


היא הובאה למנוחות בצהריי אותו היום בבית העלמין החדש בלוד. אלפי מכרים ובני משפחה הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון. בתוך כך, המצוד אחר המפגעים נמשך ועד כה בוצעו מעצרים רבים. 

שלושה ימים לאחר הפיגוע צייץ שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו כי כוחות צה"ל לכדו את המחבלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל, אך דקות לאחר מכן הסיר את הציוץ. באופן דומה, גם יו"ר ימינה, איילת שקד, פרסמה כי היא התבשרה על תפיסת המחבלים. ואולם, מאוחר יותר פרסם שב"כ הודעה חריגה, בה נמסר כי "הפרסומים על תפיסת המחבלים שרצחו את רינה שנרב אינם על דעתנו, החקירה בעיצומה".