גורם ביטחוני רשמי באזור אמר היום (רביעי) לסוכנות רויטרס כי אם חיזבאללה יגיב בהסלמה לתקיפה המיוחסת לישראל שהתבצעה נגד היכולת שאמורה הייתה לשדרג את הטילים המדוייקים - אז ישראל תגביר את תקיפותיה ותחסל את כל יכולת התשתית של הטילים המדוייקים. "הכדור נמצא בידיים של חיזבאללה", אמר הגורם.
 
המקור הביטחוני אישר כי ישראל השתמשה במל"טים בתקיפה בביירות ואמר כי "מדובר במכה ליכולות של חיזבאללה בתחום ייצור הטילים המדויקים ושליחת מסר: 'תמשיכו לייצר והישראלים ימשיכו להכות בכם'".

כזכור, אתמול פורסם כי חיזבאללה מתכנן מתקפת נקמה נגד ישראל בתגובה למתקפת המל”טים ברובע דאחיה השיעי בביירות בתחילת השבוע, אם כי שני מקורות הקרובים לארגון הלבנוני אמרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מתארגן ל”תגובה מחושבת” נגד ישראל, שלא תוביל למלחמה שבה לא מעוניינים שני הצדדים. 
 
כלי תקשורת בלבנון מדגישים כי המתיחות ניכרת היטב גם בשורות חיזבאללה וגם בתוך לבנון, נוכח הטיסות האינטנסיביות של המל”טים ותנועת צה”ל על הגבול. לפי דיווח שפורסם אתמול ב"טיימס" הבריטי, התקיפה המיוחסת לישראל בביירות פגעה במתקן לאחסון רכיבים לדיוק טילים. על פי הפרסום, היה במקום מכשור המשמש כמערבל של חומר עודף החיוני לשיפור ביצועי המנוע של הטילים, באופן שמשדרג את יכולת הדיוק שלהם.
 
במקביל, ציטט העיתון הלונדוני “א־שארק אל־אווסט” מקור בממשלת לבנון שאומר כי ארצו מתקרבת לקראת כניסה לשלב ביטחוני חסר תקדים לאור הבטחת מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להגיב על מה שהוא מכנה “הפרת כללי המשחק שנקבעו בהחלטת 1701 בניסיון הכושל לבצע מהלך ביטחוני חשוב שטרם נודע מהו”.
 

המקור הלבנוני אמר עוד כי חיזבאללה מרכיב מחדש את אחד המל”טים שהתרסק במטרה לדעת מה היה בעצם היעד של ישראל בשכונת מעווד בדאחייה הדרומית של ביירות. על פי ההערכות, ישראל השתמשה במטוס צבאי כדי לשלוח את המל”ט מהאוויר, זאת מאחר ששני המל”טים הללו היו מחוברים ללוויין. בלבנון גם בודקים אפשרות ש”תאים רדומים שמשתפים פעולה עם ישראל ומתגוררים בקרבת מקום, הם שהפעילו את שני המל”טים”, שכן המל”טים לא התגלו במכ”ם.
 
בלבנון מדגישים כי הפעילות של ישראל באה במסגרת קמפיין הבחירות של ראש הממשלה. ראש מכון “אל־משרק לעניינים אסטרטגים”, ד”ר סאמי נאדר, אמר לאתר הלבנוני “לבנון 24”: “שני המל”טים היו מסרי אזהרה מצד ישראל, מאחר שגם חיזבאללה וגם ישראל אינם מעוניינים בעימות כולל בעת הזו”.
הכוננות הגבוהה בצפון נמשכה גם אתמול וההערכה במערכת הביטחון היא שחיזבאללה מתכנן להוציא אל הפועל פיגוע על הגבול כנגד חיילי צה”ל. לאור הערכה זו הוגבלה תנועת כלי הרכב לאורך הגבול עם לבנון בנקודת שונות כשכל נסיעה ושימוש בהן, גם לצרכים מבצעיים, נעשו באישור פרטני.
 
בניתוח של סיכול פיגוע הרחפנים עולה הערכה בישראל שמזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לא ידע על כוונת קאסם סולימאני לבצע את הפיגוע. זאת מאחר שהפעילים הלבנונים שנסראללה משייך אותם לארגונו היו למעשה תחת פיקוד ישיר של משמרות המהפכה האיראניים. בלבנון אף התייחסו לתקיפה בביירות, וטענו כי היא אומנם לא הובילה לנפגעים ולנזק סביבתי, אך ביטאה עליית מדרגה משמעותית במערכה מול פרויקט הדיוק של חיזבאללה. אפשר להניח שישראל, לו רצתה, הייתה משיגה פגיעה קשה אף יותר, אבל בשלב הזה אין כל רצון להגיע לעימות ישיר מול הארגון הלבנוני השיעי.
 
בתוך כך חשף אתמול צה”ל כי הגנרל האיראני ג’ואד ע’פארי, הנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קודס, קאסם סלימאני, הוא המפקד האחראי לניסיון פיגוע הרחפנים בתחילת השבוע. ע’פארי, מבוגרי מלחמת איראן־עיראק, הוא מבכירי כוח קודס - הכוח החשאי של משמרות המהפכה האיראניים הפועלים ברחבי העולם. כיום הוא משמש כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה ומוביל