שוב התחממות בצפון: על פי דיווחים ערביים, לפני זמן קצר הערב (רביעי) צבא לבנון פתח באש לעבר מל"טים ישראליים שטס בשמי דרום לבנון. מצה"ל נמסר בתגובה לדיווח כי "נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה״ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק".



כזכור, לפני שלושה ימים גורם בארגון חיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני מל"טים ישראליים נפלו בדרום ביירות. לדברי הגורם, מל"ט אחד התרסק ברובע דאחייה, והמל"ט השני נפל וגרם לנזק כאשר התרסק גם הוא בשכונה בדרום הבירה, סמוך למרכז התקשורת של חיזבאללה. הסיבה להתרסקות אינה ידועה. מסוכנות הידיעות הלבנונית נמסר כי שלושה אזרחים נפגעו מרסיסים בשל התרסקות המל"ט הישראלי בדאחייה.

מוקדם יותר היום אמר גורם ביטחוני רשמי באזור לסוכנות רויטרס כי אם חיזבאללה יגיב בהסלמה לתקיפה המיוחסת לישראל שהתבצעה נגד היכולת שאמורה הייתה לשדרג את הטילים המדוייקים - אז ישראל תגביר את תקיפותיה ותחסל את כל יכולת התשתית של הטילים המדוייקים. "הכדור נמצא בידיים של חיזבאללה", אמר הגורם.
 
המקור הביטחוני אישר כי ישראל השתמשה במל"טים בתקיפה בביירות ואמר כי "מדובר במכה ליכולות של חיזבאללה בתחום ייצור הטילים המדויקים ושליחת מסר: 'תמשיכו לייצר והישראלים ימשיכו להכות בכם'".
 
כזכור, אתמול פורסם כי חיזבאללה מתכנן מתקפת נקמה נגד ישראל בתגובה למתקפת המל”טים ברובע דאחיה השיעי בביירות בתחילת השבוע, אם כי שני מקורות הקרובים לארגון הלבנוני אמרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מתארגן ל”תגובה מחושבת” נגד ישראל, שלא תוביל למלחמה שבה לא מעוניינים שני הצדדים. 
 
 כלי תקשורת בלבנון מדגישים כי המתיחות ניכרת היטב גם בשורות חיזבאללה וגם בתוך לבנון, נוכח הטיסות האינטנסיביות של המל”טים ותנועת צה”ל על הגבול. לפי דיווח שפורסם אתמול ב"טיימס" הבריטי, התקיפה המיוחסת לישראל בביירות פגעה במתקן לאחסון רכיבים לדיוק טילים. על פי הפרסום, היה במקום מכשור המשמש כמערבל של חומר עודף החיוני לשיפור ביצועי המנוע של הטילים, באופן שמשדרג את יכולת הדיוק שלהם.