מתיחות שיא בצפון: בצה"ל מאשרים הלילה (חמישי) כי גדודים וחטיבות הכפופות לקו הביטחון השוטף של פיקוד הצפון נמצאות בעוצר יציאות גורף, ולא ישוחררו הביתה במהלך סוף השבוע. כמו כן, בצה"ל מאשרים כי סוללות רבות של כיפת ברזל לאורך הארץ מאוישות ונפרסו. בתוך כך, מערך כיפת ברזל נמצא בכוננות גבוהה ביותר.



אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם, נפגש היום עם ראשי הרשויות בגזרתו, ואמר להם כי "במידה ואפילו חייל אחד יישרט, נגיב בצורה חריפה נגד מטרות של חיזבאללה ומדינת לבנון". עוד אמר האלוף לראשי הרשויות בצפון הארץ כי "הפיגוע האפשרי יופנה לכיוונם של חיילים. אנחנו נגיב בעוצמה מול אפשרות לפיגוע כזה. יכולה להתאפשר הסלמה שבה צה"ל יגיב אחרי תגובת חיזבאללה או מדינת לבנון, וצריך להיערך גם לאפשרות כזו".

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אמיר ברעם. צילום: דובר צה"ל

 

כזכור, צה"ל חשף היום חלקים נרחבים מתוכנית פרויקט הטילים המדויקים המשותף לאיראן וחזבאללה ומטרתו חימוש ארגון הטרור השיעי בארסנל של מאות טילים מדויקים, ברדיוס פגיעה של פחות מעשרה מטרים.



על פי פרסום צה"ל בתחילה ניסתה איראן להעביר לארגון הטרור טילים מוכנים, אך בעקבות פעולות הסיכול הישראליות, שינתה איראן את תוכנית פעולתה, והחלה בניסיון להקים מפעלי ייצור על אדמת לבנון - עם זאת, למרות מאמציה של איראן נראה כי בשלב זה בידי הארגון עשרות רקטות בלבד וזאת למרות שעל פי התוכנית האיראנית, בשלב זה היו אמורים להיות לו מאות.