הפרשן הוותיק לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM למתיחות בצפון מול חזבאללה ואיראן, וטען כי "המתקפה של הכטב"מים בביירות, שיוחסה לישראל, "מקרבת את מלחמת לבנון השלישית". 



"מה שברור הוא שישראל התחילה במתקפת המנע נגד תכנית דיוק הטילים", קבע יחזקאלי בפתח דבריו, והוסיף: "ישראל שברה מחסום פסיכולוגי, זה משמעותי מאוד. היא לא תקפה בדאחיה מאז 2006. יש פה שבירת מחסום פסיכולוגי. יש פה אמירה ישראלית ברורה, שהיא לא תסכים עם תכנית הטילים, גם אם היא תפציץ מעל הראש של נסראללה. וזה מתסכל אותו מאוד". 

הוא חייב להגיב.
"נכון, הוא לא התחייב רק בגלל המתקפה הזו. הוא התחייב כי אנשיו נהרגים כמו כלום בסוריה ובלבנון. חזבאללה קובר אנשים בבסיסים איראנים ובמתקפות בסוריה. הוא לא יכול לשתוק על זה". 


לדבריו, "אם אתה רוצה להיכנס לראש של נסראללה - אז הוא מסונדל. הוא רואה את היכולות הישראליות, שהן שונות לגמרי מזה שחזבאללה הצליח להשיג. הוא הלך על פיתוח טילים, ישראל הלכה על דיוק מהאוויר". 
אנחנו בדרך למלחמת לבנון השלישית?
"אנחנו תמיד בדרך לשם, זה ברור שזה יקרה. מלחמת לבנון השלישית תקרה כשישראל תרצה לסיים את איום הטילים בצפון. אני לא יודע מתי זה יהיה, אבל אני חושב שהמתקפה של הכטב"מים שהייתה בביירות מקרבת את זה. עם זאת, נסראללה מתחיל להבין את היכולות של ישראל וייתכן שזה גם יכול להרחיק את האיום. אנחנו לאט לאט מתחילים להבין באילו כלים ישתמשו במלחמה הזאת".