גם ברשות הפלסטינית מגיבים להצהרות הסיפוח: יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע כי "ההתנחלויות כולן בלתי לגיטמיות". דוברו, נביל אבו-רודיינה, אמר כי "בתקופה מסוכנת ומכריעה זו בה ממשל אמריקאי מנסה ליצור גישה פוליטית רופפת וחסרת יעילות המנוגדת לחוק הבינלאומי, והלגיטימציה הבינלאומית ממשלת ישראל ממשיכה בגישה זו שאינה פתרון ככל שהיא חוזרת על קריאותיה לסיפוח ההתנחלויות הבלתי לגיטימיות בשטחים הכבושים".
 
אבו רודיינה, המשמש גם כשר ההסברה בממשלה הפלסטינית, הוסיף עוד כי "מדובר בניסיונות ליצור מציאות חדשה על הקרקע שברשות הפלסטינית דוחה אותה על הסף מאחר והיא לא תוביל לביטחון, שלום או יציבות".
 
לדבריו, מדיניות בניית ההתנחלויות והניסיונות להביא ל"נרמול חינם" של היחסים עם מדינות ערב, הם מהלך המנוגד ליוזמת השלום הערבי. "אנו מגנים ודוחים על הסף את הניסיונות להביא לשחיקת רעיון שתי המדינות, מאחר ואין אלטרנטיבה אחרת - שכן, או שלום שמתקבל על ידי העם או שלא תהיה חסינות לאף אחד או לאף החלטה או דעה המנוגדת להחלטות המועצה הלאומית הפלסטינית והלגיטמיות הערבית והבינלאומית".

"הצהרת נתניהו - איום על המערכת הבינלאומית"

סאיב עריקאת מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף דרש היום (ראשון) מהאו"ם, האיחוד האירופי, רוסיה וסין ומכל מדינות העולם לפעול על מנת להטיל סנקציות חמורות על ישראל ואף להביא להגבלות חמורות כדי להרתיע מאי יישום הלגיטימיות הבינלאומית והחלטת מועצת הביטחון 2334. 
לדבריו, הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח את ההתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון לא תביא לשינוי של המצב בפועל בשטחי הרשות הפלסטינית. עוד הוא אמר: "שלטון הכוח אינו יפר את החוק, ואינו מסדיר את הריבונות. האחריות הבלעדית על כך היא בידי האו"ם, והלגיטימציה הבינלאומית שרואה בסיפוח דבר בלתי חוקי, ופשע מלחמה". 

נתניהו מבקר באפרת. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
עריקאת הוסיף עוד כי הצהרתו הפומבית של נתניהו לסיפוח ההתנחלויות אינה מהווה איום על העם הפלסטיני בלבד, אלא איום על המערכת הבינלאומית כולה. "מדובר באזהרה מפורשת לקהילה הבינלאומית, בהפרת החוק הבינלאומי הרואה בסיפוח ותפיסת אדמה בכוח פעולה בלתי חוקית. היא פותחת עימה אופקים לברית עם ממשל טראמפ שתביא לנפילה מוחלטת של המערכת הבינלאומית, ובמקומה הקמת מערכת של כוח, הגמוניה".

לדברי הבכיר ברשות הפלסטינית, נתניהו צריך להיות מוכן לוותר על כיבושו, ולחיות בשלום ובביטחון עם שכניו הפלסטינים. "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לבלום את הסכנה שבפעולותיו לפני שיציתו את האזור כולו, וכל זה עושה נתניהו כדי לזכות בקדנציה נוספת בבחירות הקרובות".