ירי הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה על כוחות צה"ל בגבול לבנון היה תגובתם על הרג הפעילים בסוריה לפני יותר משבוע, ולא על התקיפה שיוחסה לישראל ברובע א-דאחייה, כך דווח הבוקר (שני) בעיתון "א-שרק אל-אווסט". הדיווח מסתמך על מקורות שרמזו כי הארגון מתכוון להגיע על התקרית בלבנון, באמצעות הפלת מל"ט ישראלי. המקורות הוסיפו כי הירי גרם לארבע פגיעות בצד הישראלי. בתוך כך, גורמים פוליטיים אמרו לעיתון כי גורמים בינלאומיים רבים בהם רוסיה התערבו בניסיון למנוע הסלמה בין הצדדים.
כזכור, אתמול בסביבות השעה 16:15 נורה טיל הנ"ט על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, על כוחות צה"ל בגבול לבנון. האירוע נגמר ללא נפגעים בצד הישראלי. דובר צה"ל מסר כי הירי התבצע לעבר עמדה של צה"ל בישוב אביבים ולעבר רכב אמבולנס. בתגובה צה"ל תקף מהאוויר את החוליה שביצעה את הירי באמצעות כ-100 פגזי ארטילריה, כעת לא ברור האם החוליה נפגעה.  
מספר שעות לאחר תום האירוע, התברר כי מסוק צה"ל שכביכול הטיס פצועים מהתקרית לבית החולים רמב"ם בחיפה, היה פעולת הטעייה שבוצעה על מנת לגרום לארגון חיזבאללה לחשוב כי הצליח להשיג את מטרתו ולפגוע בחיילי צה"ל. נחיתת המסוק יצרה של של שמועות ברשת על כך שלמרות שלא היה דיווח רשמי, כן היו נפגעים בתקרית, מה שהתברר לבסוף כלא נכון.

צילום: רויטרס

בסוף החודש שעבר תקף צה"ל בסוריה במסגרת סיכול פיגוע רחפנים שתוכנן על ידי משמרות המהפכה האיראניות. לפי צה"ל, בתקיפה, שתוכננה מראש, נפגעו מספר מבנים ופעילי מליציות וכן תחמושת שהייתה במקום. ראשי המועצות בצפון עודכנו בדבר וסוללות ההגנה האוויריות הועברו לאזור. לפי דיווחים ערביים, מטוסי קרב של צה"ל טסו לאחר התקיפה באינטנסיביות בדרום לבנון. 
ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, כינס ישיבת חירום בקריה עם הרמטכ"ל וראש השב"כ, בעקבות התקיפה ומרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי היעד שהותקף נמצא באזור שבין סיידה זינב לבין שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, מדרום לבירה. מקורות לבנוניים מסרו כי בין ההרוגים ישנם אנשי חיזבאללה. לפי דיווחים בסוריה, אחד הטילים נפל במרחק פחות מק"מ מאחד המקדשים החשובים ביותר לשיעים - סיידה זינב, וכן נגרם נזק עצום לשדה התעופה אל-מזה. עוד נאמר, כי חלק מהטילים יורטו על ידי מערך ההגנה האווירי של סוריה, וחלק אחר פגע במדויק במטרה.
כמה ימים לאחר מכן תקפו בלבנון כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של ארגון החזית העממית - המפקדה הכללית וגרמו לנזק רב למבנים במקום. בבוקר אתמול אירע אירוע נוסף שמיוחס לישראל, בו מל"ט התרסק סמוך למרכז תקשורת של חיזבאללה בביירות וגרם נזק למבנה, ומל"ט נוסף שהתרסק לא גרם לנזק.
לדברי גורם בחיזבאללה, מל"ט אחד התרסק ברובע דאחייה, והמל"ט השני נפל וגרם לנזק כאשר התרסק גם הוא בשכונה בדרום הבירה, סמוך למרכז התקשורת של חיזבאללה. הסיבה להתרסקות אינה ידועה. מסוכנות הידיעות הלבנונית נמסר כי שלושה אזרחים נפגעו מרסיסים בשל התרסקות המל"ט הישראלי בדאחייה.